شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 41025
سلامت نیوز: یك فوق تخصص نوزادان گفت: عفونت بزرگترین تهدید برای نوزادان نارس به شمار می رود.

 دکتر احمد شاه فرهت،فوق تخصص نوزادان ضمن بیان این مطلب به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه دفاعی نوزادان نارس مانند سایر قسمت های بدن آنها نارس و ضعیف است و نوزادان نارس توانایی مقابله با میکروب های محیط را نداشته و بیشتر در معرض بیماری های عفونی قرار می گیرند.

وی با اشاره به این که علائم عفونت در نوزاد ممکن است بسیار مبهم و غیر اختصاصی باشد، افزود: زردی یا یرقان، دمای بالا و یا پایین بدن، خوب شیر نخوردن، آپنه یا اختلال تنفسی، رنگ پریدگی، کبودی و کاهش یا افزایش ضربان قلب از جمله نشانه های بروز عفونت در نوزادان نارس به شمار می رود و این عفونت ها ممکن است از طریق مادر به نوزاد از تولد منتقل شود.

این فوق تخصص نوزادان گفت: گاهی عوامل ایجاد کننده عفونت وارد جریان خون نوزاد می شود که ممکن است موجب عفونت مغز ، اختلال در کارکرد سایر اعضاء بدن و گاهی مرگ نوزاد شود.

دکتر احمد شاه فرهت خاطرنشان كرد: برای تشخیص عفونت، پزشک متخصص باید دستور انجام بعضی از اقدامات تشخیصی مانند آزمایشات خون، ادرار و عکس برداری را بدهد كه عفونت های باکتریایی با داروهای آنتی بیوتیکی و عفونت های ویروسی و قارچی با سایر دارو های تجویز شده قابل درمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha