سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه ناباروری گفت: برای افرادی که در معرض سموم مختلف به خصوص توکسین‌ها قرار دارند انواع آنتی اکسیدان را تجویز می‌کنیم چرا که این سموم در ناباروری مردان مؤثر است.

زهره خدایی در گفت‌وگو با فارس در خصوص تأثیر تغذیه در اختلالات اسپرم و ناباروری در مردان اظهار داشت: یکی از دلایل ناباروری در مردان کمبود هورمون تسسترون  یا اختلالات اسپرم است که برخی سموم که منجر به اکسیداسیون می‌شود روی حرکت سریع اسپرم تأثیرگذار است.

وی افزود: برای جلوگیری از این تأثیر، مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان تجویز می‌شود چرا که آنتی اکسیدان‌ها سموم ناشی از اکسیداسیون را سریع به خود جذب می‌کنند و مانع تأثیر سموم می‌شود.

خدایی اذعان داشت: اگر فردی در معرض سموم توکسین مانند انواع حشره‌کش‌ها قرار دارد بهترین منابع غذایی مانند سبزیجات با برگ سبز تیره از اسفناج، جعفری، بروکلی، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، انار به خصوص تمام قسمت‌های آن را برای درمان ناباروری مردان تجویز می‌کنیم.

این متخصص تغذیه ناباروری افزود: یکی از مواردی که روی آن بسیار کار شده کوآنزیم Q10 است تجمع این آنزیم داخل اسپرم بسیار زیاد است و در حرکت اسپرم هم مؤثر است. این ماده را علاوه بر دفع سموم برای اصلاح کندی حرکت اسپرم که یکی از علل ناباروری است تجویز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در عین حال ویتامین‌هایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند مانند ویتامین E و C را تجویز می‌کنیم. البته چون دوز تجویز بالاست باید زیر نظر متخصص تجویز شود.
 
خدایی گفت: از طرفی اسید فولیک برای تولید انرژی و حرکت اسپرم و ویتامین گروه B در سوخت و ساز بدن مؤثر هستند و انرژی مورد نیاز اسپرم را تأمین می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha