سلامت نیوز: زنی با مراجعه به دادگاه خانواده گفت می‌خواهد قبل از اینكه شوهرش او را طلاق بدهد، مهریه 550 سكه‌ای خود را دریافت كند. این زن توضیح داد، شوهرش پیش از این سه همسر داشت كه آنها را بی‌دلیل طلاق داده، او از این موضوع می‌ترسد و خودش را برای طلاق آماده كرده‌است.

این زن وقتی در مجتمع قضایی شهید محلاتی حاضر شد، با ارایه دادخواست مهریه به قاضی شعبه 245 گفت: «می‌دانم شوهرم دیر یا زود مرا طلاق می‌دهد چون او قبل از من سه بار ازدواج كرده و همه همسرانش را به بهانه‌های مختلف طلاق داده است. حالا من مهریه‌ام را كه 550 سكه بهار آزادی است قبل از اینكه شوهرم درخواست جدایی بدهد، می‌خواهم، بنابراین شوهرم موظف است آن را بپردازد.

 وی ادامه داد: شوهرم نمی‌تواند در كنار یك زن زندگی كند، چون رفتارش با زنان مانند رفتارش با مردان است و با لجبازی هر كاری كه خودش بخواهد را انجام می‌دهد. او نمی‌تواند نقش یك شوهر خوب را ایفا كند و به همین دلیل هم همیشه در زندگی مشترك با مشكل مواجه و كارش به دادگاه كشیده می‌شود.

زن با اشاره به اینكه او و شوهرش فرزندی ندارند، گفت: می‌خواهم از شوهرم درخواست مهریه كنم تا به حقم برسم و قبل از جدایی سرمایه‌ای داشته باشم تا بتوانم در آینده بدون شوهرم زندگی خوبی را تشكیل دهم. به هر حال بعد از طلاق زندگی من دگرگون می‌شود و نمی‌توانم بدون پشتوانه مالی بمانم.

وی ادامه داد: حدود یك سال و نیم از زندگی مشترك‌مان می‌گذرد و می‌دانم شوهرم تا دو سال دیگر به دلیل جر و بحث من با خودش، درخواست جدایی خواهد داد، بنابراین از همین الان خودم را برای مواجه شدن با این موضوع آماده كرده‌ام و سعی می‌كنم آرامش خودم را حفظ كنم و این اتفاق قریب‌الوقوع را به عنوان سرنوشت خودم بپذیرم. بعد از اظهارات این زن، شوهرش كه در دادگاه حاضر بود، با بیان اینكه اصلا نمی‌داند همسرش چگونه این حرف‌ها را مقابل او به زبان می‌آورد، عنوان كرد: همسرم نباید از من جدا شود چون از ابتدای ازدواج او را در جریان ازدواج‌های قبلی‌ام قرار داده بودم و دلیل طلاق من از همسران قبلی‌ام، تفاهم نداشتن بود.

وی افزود: همسرم باید بیشتر مرا درك كند و بداند من به شكلی كه او تصور می‌كند، نیستم بنابراین نباید درخواست مهریه بدهد ولی برای اینكه محبتم به او اثبات شود با درخواستش موافقت می‌كنم و مهریه‌اش را می‌پردازم. مرد با اشاره به اینكه وضع مالی خوبی دارد، گفت: مهریه همسرم را كامل می‌پردازم ولی همسرم باید متوجه باشد تصورش اشتباه است و من از او جدا نمی‌شوم چون با وجود تمام نزاع‌هایمان، باز هم با یكدیگر تفاهم داریم.

بنابر این گزارش، قاضی دادگاه بعد از شنیدن صحبت‌های طرفین، مرد را محكوم به پرداخت مهریه زن كرد و جلسه را پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha