سلامت نیوز: یك فوق تخصص غدد: 150 دقیقه پیاده روی تند در هفته ، شانس ابتلا به دیابت نوع دو را 60 درصد كاهش می دهد.

دكتر سید محسن خوش نیت، فوق تخصص غدد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینكه رعایت رژیم غذایی مناسب در طی یك سال و كاهش وزن ناشی از آن موجب می شود اثرات این رژیم تا مدت 3 سال ادامه یابد گفت: بهترین راه كاهش وزن، ورزش منظم و هدفدار است كه این كار با انجام پیاده روی تند روزانه به مدت 30 دقیقه یا استفاده از تردمیل یا دوچرخه سواری امكان پذیر است.

وی در ادامه افزود: فعالیت های روزمره خانم های خانه دار جایگزین پیاده روی می شود.

این فوق تخصص غدد گفت: با انجام 150 دقیقه پیاده روی تند در هفته در 5 جلسه 30دقیقه ای شانس ابتلا به دیابت نوع دو را 60 درصد كاهش می یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطرنشان كرد: مهمترین نكته در كاهش وزن ،كم كردن میزان كالری دریافتی است ولی مواد مصرفی زیاد مهم نیست بلكه هر فرد نباید بیش از مقدار مورد نیاز كالری دریافت كند.

افراد جوان چاقی كه در مرحله قبل از دیابت هستند با نظر پزشك می توانند با مصرف متفورمین اقدام به كاهش وزن نمایند

خوش نیت تصریح كرد: افرادی كه در مرحله پیش دیابت و در سنین كمتر از 60 ساله بوده و چاق هستند و میزان قند خون آنها بین 105 تا 110 متغیر است، می توانند با استفاده از شیوه های اصلاح و شیوه زندگی ،‌كاهش وزن داشته باشند.

وی در ادامه افزود: افراد جوان چاق می توانند با تجویز پزشك با استفاده از داروی متفورمین اقدام به كاهش وزن نمایند ولی استفاده از دیگر داروها در این افراد مجاز نیست.

خوش نیت در پایان گفت: در افرادی كه به دلیل آرتروز قادر به پیاده روی تند نیستند نیز استفاده از متفورمین مجاز است ولی در افراد لاغری كه سن آنها بیش از 60 سال است مصرف این دارو جایز نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha