سلامت نیوز: عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تاكید بر آثار سوء دكل‌های برق فشار قوی بر سلامتی افراد گفت: انتقال برق فشار قوی از زیر زمین باید به عنوان یك اصل در تمام برنامه‌ها از جمله بودجه‌ریزی‌ مدنظر قرار گیرد.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تایید آثار مضر دكل‌های برق فشار قوی بر سلامتی آحاد جامعه، تصریح كرد: در این‌كه تشعشعات دكل‌های برق فشار قوی آثار سوئی بر سلامتی افراد دارد، شكی نیست اما حریم خاصی برای نصب این دكل‌ها مشخص شده كه اگر مورد توجه قرار گیرد این آثار كاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به ممنوعیت ساخت و ساز در محدوده قانونی دكل‌های برق فشار قوی تصریح كرد: دستگاه‌های ارایه كننده مجوز ساخت و ساز حق ارایه مجوز احداث ساختمان در حریم قانونی در نظر گرفته شده برای دكل‌های برق فشار قوی را ندارد، خارج از محدوده در نظر گرفته آثار سوء و تشعشعات دكل‌های برق فشار قوی سلامتی افراد را تهدید نمی‌كند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس درباره احداث بزرگراه‌ها پس از ساخت این دكل‌ها و تردد افراد در این بزرگراه‌ها گفت: آثار سوء تشعشعات دكل‌های برق به مدت تماس و حضور افراد در محدوده این دكل‌ها بستگی دارد كه تردد در بزرگراه‌ها خیلی موثر نیست.

محسنی بندپی با تاكید بر این‌كه علم، آثار سوء تشعشعات دكل‌های برق را ثابت كرده است، خاطرنشان كرد: به همین دلیل بیشتر كشورهای دنیا دكل‌های برق در محدوده شهری را از زیر زمین عبور داده‌اند تا هم از ایجاد سازه‌ها در شهر جلوگیری شود و هم آثار سوء تشعشعات برق فشار قوی سلامتی مردم را تهدید نكند، اما از آنجاكه هزینه بردن برق از زیرزمین بالاست در برخی كشورها از جمله ایران این كار انجام نشده است، اگرچه به لحاظ ایمنی، سلامتی و بهداشتی بهتر است این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha