بیماری آلزایمر از میانسالی شروع نمی شود. به نظر می رسد آنچه كه در مغز از دوران كودكی اتفاق می افتد با بروزو ابتلا به آلزایمر در دهه های بعدی زندگی به هم مرتبطند.

سلامت نیوز : بیماری آلزایمر از میانسالی شروع نمی شود. به نظر می رسد آنچه كه در مغز از دوران كودكی اتفاق می افتد با بروزو ابتلا به آلزایمر در دهه های بعدی زندگی به هم مرتبطند.
در اینجا 5 كار كه شما می توانید برای كودكان خود انجام دهید تا آنها را در برابر از دست دادن حافظه یا ابتلا به الزایمر در بزرگسالی محافظت كنید شرح داده شده است.این موارد بر اساس آخرین تجقیقات انجام شده تنظیم شده اند:

از واردن شدن ضربه به سر بچه ها جلوگیری كنید.كودك خود را راضی كنید تا موقع دوچرخه سواری ، اسكیت بازی، اسكی، فوتبال، بیس بال، هاكی و انواع ورزش ها از كلاه ایمنی استفاده كند.ضربات شدید و همچنین ضربه هایی كه زیاد مجكم به نظر نمی رسند می توانند باعث صدمه زدن به مغز شوند. صدمه ای كه در سالهای بعد می تواند به كاهش حافظه و آلزایمر منجر شود.

كودكان را به یادگیری مهارت های زبانی تشویق كنید. نوجوانی كه نویسنده ی خوبی است در مقایسه با نوجوانی كه ادبیات ضعیفی دارد كمتر در معرض ابتلا به آلزایمر در سالهای آینده و سنین میانسالی است.

بچه ها را برای یادگیری دو یا چند زبان تشویق كنید. آنها را برای كاهش خطر آلزایمر ماهر كنید.
اصرار كنید كه كودكان برای ادامه تحصسل تلاش كنند.آموزش و یادگیری یك حفاظ مهم در برابر الزایمراست. بیشتر اقراد مستعد آلزایمر نوجوانانی هستند كه در دروس خود افتاده اند. بر اساس نتایح یك بررسی در دانشگاه كمبریج؛ با افزایش هر یك سال تحصیلات 11 درصد احتمال ابتلا به زوال عقل كاهش می یابد.
مغز آنها را تحریك كنید
ذهن كودكان خود را با فعالیت های فیزیكی، ذهنی و اجتماعی و تجربه مسائل نو و جدید مشغول كنید. تمام اینها باعث داشتن مغری بزرگتر، با عملكرد بهتر و ذخیره بهتر حافظه در كودكتان می شود. ذخیره ی بیشتر ذهنی، حافظه را در برابر آلزایمر حفظ می كند.

هله هوله ها را دور بریزید
حیوانات آزمایشگاهی كه با مصرف میوه های مانند توت فرنگی و ... اسفناج و ماهی های حاوی امگا 3 زیاد، بزرگ شدند در پیری، حافظه خوبی داشتند. بر عكس انهایی كه با مواد غذایی درست شده با شكر ، به خصوص نوشیدنی های شیرین شده با فروكتوز، چربی های اشباع شده و چربی های ترانس تغذیه شده بودند دچار اضافه وزن و دیابت شدند . در سنین بالا مغزآنها كوچك و حافظه ی آنها كم شده بود. عواملی كه مقدمه ی ابتلا به آلزایمر است.
منبع:به سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha