سلامت نیوز: معاون انتظامی سازمان نظام پزشكی با اعلام افزایش شكایت‌ها از متخصصان زنان و زایمان نسبت به دیگر گروه‌های پزشكی در سال جاری گفت: این شكایت‌ها به دلایل مختلف در سال جاری افزایش یافته است.

دكتر غلامحسین نیك نژاد در گفت وگو با ایسنا، گفت: متخصصان زنان و زایمان از نظر تعداد در میان دیگر گروه‌های تخصصی، افراد بیشتری را تشكیل می‌دهند.

وی افزود: همچنین نیمی از جمعیت كشور را زنان تشكیل می‌دهند. به این ترتیب50 درصد از افراد جامعه به دلایل مختلف به متخصصان زنان و زایمان مراجعه می‌كنند؛ ناراحتی عضو در زنان و مراجعه آنها به متخصصان زنان و زایمان ممكن است به ایجاد مشكل منجر شده و از متخصص مربوطه شكایت كنند. همچنین زنان در دوران بارداری ممكن است تحت نظر متخصص زنان و زایمان باشند و در صورت ایجاد مشكل از متخصص مربوطه شكایت كنند.

نیك نژاد ادامه داد: در زمان زایمان نیز ممكن است مشكلی بروز كرده و منجر به شكایت متخصص زنان و زایمان شود در این زمینه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی همواره تاكید بر انجام زایمان طبیعی تا حد ممكن دارند. در پرونده‌ها هم مشخص است كه متخصصان زنان و زایمان سعی بر انجام زایمان طبیعی دارند.

وی افزود: در صورتی كه تمام مراحل زایمان به خوبی انجام شود و جنین سالم به دنیا آید اما ممكن است پس از چند روز قسمتی از بدن نوزاد دچار مشكل شده و یا نوزاد با CP‌ مواجه شود در این مرحله نیز ابتدا از متخصص زنان و زایمان شكایت می‌شود.

وی گفت: این موارد مربوط به شكایت از متخصصان زنان و زایمان است نه قصور آنها.

به گفته معاون انتظامی سازمان نظام پزشكی، پیش از این تعداد شكایت‌ها از پزشكان عمومی بیشتر بود چرا كه تعداد پزشكان عمومی نسبت به دیگر گروه‌های پزشكی در كشور بسیار بالاست اما امسال تاكنون این روند به متخصصان زنان و زایمان مربوط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha