سلامت نیوز: خطر سکته در افرادی که سه بار در روز میوه و سبزی مصرف می کنند، ۲۲ درصد کمتر ازكسانی است که کمتر میوه و سبزی مصرف می کنند.

دكتر فروزان صالحی، كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به این كه گروه میوه ها در دومین ردیف هرم غذایی قرار دارند اظهار داشت: مصرف میوه ها برای حفظ مقاومت بدن در برابر عفونت ها، ترمیم زخم ها، دید در تاریکی و سلامت پوست ضروری است و قربانیان سرطان اغلب افرادی هستند که در رژیم غذایی خود از مقدار میوه و سبزی کمتری استفاده می کنند .

وی افزود: میوه های غنی از ویتامین ث مانند مركبات، میوه های غنی از ویتامین آ شامل میوه های به رنگ زرد، نارنجی، قرمز و سبز تیره (طالبی، زردآلو و شلیل) و سایر میوه ها مانند سیب، موز، هلو، گلابی، انواع توت ها، گیلاس، انگور، هندوانه در گروه میوه ها قرار دارند.

دكتر صالحی ادامه داد:‌ میوه ها منابع غنی از انواع ویتامین‌ها, آنتی‌اکسیدان‌ها, انواع املاح‌ و فیبر هستند و بهترین آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی در میوه ها وجود دارد و شادابی، سلامت پوست و کاهش فرآیند پیری, مبارزه با عومل سرطان زا، از مهم‌ترین خواص آنتی‌اکسیدان‌ها است.

كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه تصریح كرد: میوه های غنی از ویتامین ث شامل انواع مرکبات مانند پرتقال، نارنگی، لیمو ترش، لیمو شیرین و انواع توت ها می باشد که در ترمیم زخم ها و افزایش جذب آهن نقش مهمی دارند و میوه های غنی از ویتامین آ عبارتند از طالبی، خرمالو، شلیل و هلو که مصرف این گروه نیز در جلو گیری از خشکی پوست، افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت و سلامت چشم نقش مهمی دارند.

وی خاطر نشان كرد: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، مصرف ناكافی میوه و سبزی ها علت 31 درصد از بیماری های ایسكمیك قلب و 11 درصد از سكته مغزی،‌است و توصیه می شود افراد بزرگسال سالم روزانه 2تا 4 واحد میوه مصرف كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha