شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 41096
سلامت نیوز: عوارض برای مادران در عمل سزارین حدود هفت برابر زایمان طبیعی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ فرزانه صابری، عضو هیئت علمی و مدیر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان با اشاره به افزایش احتمال برداشتن رحم در عمل های سزارینی متعدد، افزود: علت آن، افزایش احتمال چسبندگی های غیر طبیعی جفت در زایمان های سزارینی و جدا نشدن کامل آن از رحم است در نتیجه پزشکان برای پیشگیری از عواقب عدم خروج جفت، ناچار به برداشتن رحم می شوند.

فرزانه صابری کاهش شیردهی موفق به نوزاد، هزینه بالای عمل، باقی ماندن عوارض عمل بعد از گذشته چند ماه و حتی تا چند سال، درد و نفخ شکمی را نیز از عوارض زایمان از طریف سزارین بیان کرد.

وی تصریح کرد: تناسب اندام در زایمان طبیعی با انجام ورزش های مناسب، سریع تر و بهتر تحقق می پذیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه آغوز یا کلستروم اولین واکسن برای کودک است، اظهار داشت: مادران با زایمان طبیعی به علت درد کمتر در دادن آغوز به نوزاد و همینطور ارتباط با خانواده موفق ترند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین افزایش احتمال زایمان زودرس و خطرات نارسی نوزاد، احتمال عبور دارو های بیهوشی از طریق جفت به نوزاد را از عوارض دیگر سزارین بیان کرد.

صابری در پایان گفت: باز شدن محل برش و پارگی رحم در حین حاملگی و زایمان بعدی نیز از عوارض عمل سزارین است بنابراین توصیه می شود خانم های حامله به جز در مواردی که پزشک متخصص لازم بداند، از انتخاب سزارین برای زایمان صرفه نظر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha