سلامت نیوز: یکی از دلایل عمده آمار پائین اهدای عضو، رضایت ندادن خانواده افراد مرگ مغزی است چراکه آنها اطلاع کافی در خصوص مرگ مغزی ندارند و بازگشت بیمار از مرگ مغزی به زندگی را باور دارند.

رستمی، مدیر داخل واحد پیوند مسیح دانشوری و روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از دلایل آمار پائین اهدای عضو، رضایت ندادن خانواده های مرگ مغزی شده به اهدای عضو است که عمده ترین دلیل آن عدم آگاهی نسبت به مرگ مغزی است.

وی با بیان اینکه اگر مردم بدانند که مرگ مغزی بازگشتی ندارد گفت: آنقدر مردم ما با گذشت هستند که در شرایط سخت هم بتوانند به فکر دیگران باشند کسانی که در لیست انتظار پیوند قرار دارند شاید تا یک هفته، یا 2 ماه و یا چند ماه دیگر زنده نمانند.

رستمی اظهار داشت: اگر ما خودمان را یک لحظه جای یکی از خانواده های منتظر بگذاریم که شاید یک روز هم عزیز ما نیاز به عضو داشته باشد تصمیم گیری برای ما راحت تر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مغز فرد مرگ مغزی از کار افتاده ولی اعضای دیگر او سالم است خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم به وسیله اهدای اعضای یک فرد مرگ مغزی شده چند نفر را نجات دهیم این امر یک دنیا ارزش دارد.

وی تصریح کرد: تنها رسانه ها با اطلاع رسانی درست می توانند فرهنگ اهدای عضو را در جامعه جا بیندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha