شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 41099
سلامت نیوز: دانشیار گروه پوست علوم پزشکی تهران گفت: ازدواج تاثیری از نظر تنظیم هورمون بدن و کاهش جوش ندارد بلکه جوش‌ها به مرور زمان کاهش می‌یابد و ممکن است دوره‌شان طی شده باشد و این باوری است که در مردم جا افتاده است.

کامران بلیغی در گفت‌وگو با فارس در مورد دلایل میزن شدت جوش توضیح داد: برخی بیماری‌های غددی منجر به افزایش میزان جوش می‌شود همچون خانم‌های که اختلالات هورمونی، کیست تخمدان و یا بیماری پلی‌کستیک pcos دارند که هم جوش زیاد و هم موهای زائدی دارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا ازدواج تاثیری بر اختلافات هورمونی و کاهش میزن جوش دارد گفت: جوش زدن ربطی به ازدواج کردن یا مجرد بودن ندارد و فرد در یک برهه زمانی با این مسئله مواجه است که به مرور زمان حل خواهد شد و این روایتی است که در مردم جاافتاده است و گذر از آن سن که جوش ایجاد می‌شود عامل اصلی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران جوش دیررس را علامتی برای وجود برخی بیمار‌های غددی یا بیماری‌های روماتولوژی در بدن عنوان کرد و گفت: این جوش‌‌ها معمولا تا چند سال پایدارند و در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود.

این متخصص پوست و مو در مورد راهکار درمان جوش گفت: جوش‌های خفیف را می‌توان به صورت موضعی درمان کرد. ولی از جوش متوسط تا شدید را از درمان‌های عمومی استفاده کرد چون در صورت درمان نشدن جای جوش باقی می‌ماند.

بلیغی خاطرنشان کرد: باید جوش را قوی درمان کرد که اولین درمان با مصرب آنتی بیوتیک روی میکروب‌های سطح پوست اثر می‌گذارند و هم اینکه آنتی بیوتیک‌ها ضدالتهابند. هورمون درمانی و استفاده از داروی آکوتان در موارد خاص با تجویز دقیق هم می‌تواند موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha