یکشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 41101
سلامت نیوز: با طولی به اندازه 11 سانتی متر و وزنی حدود 110 گرم كودك شما به اندازه یك گلابی بزرگ شده است! با این حال در سه هفته آینده او به سرعت رشد خواهد كرد؛ وزن او دو برابر شده و چند سانتی متر به طول او اضافه خواهد شد. اكنون اعضای قسمت پایینی بدن او بیشتر رشد كرده اند.

سر او صافتر قرار گرفته است و چشمهای او در جلوی صورتش جای دارند. گوشهای او هم در نزدیكی محل نهایی شان قرار دارند. برخی از اندامهای بدن او كه كامل تر هستند (از جمله سیستم گردش خون و مجاری ادراری) مشغول فعالیت می باشند.

قلب او روزانه در حدود 25 لیتر خون را پمپ می كند و كل خون او چندین بار در تمام بدن او می چرخد و در اواخر دوران حاملگی این مقدار به حدود 190 لیتر افزایش می یابد. پوست سر او نیز در حال شكل گیری است، هر چند موهای او هنوز هم قابل تشخیص نیستند. چشمهای او با اینكه بسته هستند به آرامی حركت می كنند و حتی رشد ناخنهای انگشتان پای او آغاز شده است.
شما چگونه تغییر می کنید؟
آیا اطرافیانتان به شما گفته اند كه چقدر جذاب به نظر می رسید؟ سرخی گونه ها (ناشی از حاملگی) یك واقعیت است كه عامل آن افزایش جریان خون در سطح پوست بدن می باشد. با تثبیت مقادیر هورمونها و كم شدن حالتهای تهوع خود شما نیز لذت بیشتری از این دوران می برید.

همچنین به علت كاهش شدید احتمال سقط جنین پس از هفته چهاردهم شما دلواپسی چندانی نسبت به سلامت كودك خود نخواهید داشت و این هم عامل دیگری برای خوب بودن حال شما است!

به زودی شما یكی از بهترین لحظات حاملگی را تجربه خواهید كرد: احساس كردن حركت كودكی كه در شكم دارید. برخی از خانمهای حامله این لحظه مهیج را در هفته شانزدهم تجربه می كنند در حالی كه اكثر خانمها باید تا هفته هجدهم یا بیشتر منتظر بمانند. اگر این اولین حاملگی شماست چندان دلواپس نباشید.

ممكن است این اتفاق تا هفته بیستم هم رخ ندهد. اولین حركتهای كودك ممكن است مثل لرزش حركت حبابهای هوا یا حتی شبیه به درست كردن ذرت بوداده به نظر بیایند. در هفته های بعد شما مطمئنا لگد زدن كودك را احساس خواهید كرد.

فعالیت های این هفته
حتی اگر در خانه می مانید برای یك آخرهفته رمانتیك برنامه ریزی كنید؛ وقتی نوزاد شما به دنیا بیاید دیگر شما و همسرتان قادر نخواهید بود كه یك آخر هفته را به تنهایی با هم بگذرانید.

این موقعیت را از دست ندهید. بیشتر از این هم صبر نكنید زیرا با آغاز سه ماه سوم ممكن است مسافرت برای شما بسیار خسته كننده و زجرآور شود. اگر نمی توانید به مسافرت بروید در شهر خود بگردید و از مصاحبت با یكدیگر لذت ببرید. حتی یك شام دونفره و سینما هم می تواند گزینه خوبی باشد!
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha