دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶
سلامت نیوز: در میان مطالب اینترنتی شاید شما هم با تست‌های روان شناسی خاص روبرو شده باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، در میان مطالب اینترنتی شاید شما هم با تست‌های روان شناسی خاص روبرو شده باشید؛ تست هایی که با توجه به علاقمندی‌تان به رنگ، حیوان، میوه، فصل، دست خط، امضا، سنگ و سازهای مختلف، شخصیت را پیشگویی و خصوصیات و ویژگی‌های‌تان را بر می‌شمرند.

منصور بهرامی، روانشناس و عضو ارشد انجمن بین الملل تحلیل رفتار در پاسخ به این سوال که آیا از روی علاقه به ساز خاصی می‌توان شخصیت طرف مقابل را تحلیل کرد و این اطلاعات تا چه حدی صحت دارد،گفت: بخشی از علاقه به موسیقی، ذاتی بوده و بخش دیگر آن به صورت اکتسابی است. اگر شخصی پیانو را دوست دارد، شاید به این خاطر است که در کودکی، به علت محدودیت، پیانو نداشته و یا ممکن است به کسی علاقه دارد که تنها سازی که نواختن آن را می داند، پیانو باشد و او به همین دلیل به آن ساز علاقمند است. حتی عده‌ای تظاهر به علاقه به سازی دارند.

این روان شناس ادامه داد: نمی‌توان از روی علاقه به سازی که داریم ساختار شخصیت را تحلیل کرد. تقریبا این اطلاعات قابل قبول نیست. بهترین روش شخصیت شناسی، تحلیل رفتار متقابل است. باید ساختار شخصیت را پیدا کرده و نمودار آن را رسم کرد و این نمودار مشخص می‌کند، شکل گیری شخصیت فرد روی چه مسایلی است. دقیق ترین نوع شناخت ساختار شخصیت کسی تا به امروز، با توجه به احساسات و رفتار و تفکر شخص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha