دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 41142
سلامت نیوز: ازدواج یك بازی تیمی است و تا زمانی كه شما، همسرتان، خانواده‌اش و خانواده شما در یك تیم قرار نگیرید نمی‌توانید موفقیتی كه انتظار دارید را به دست بیاورید. ایجاد یك پیوند واقعی میان او و این خانواده جدید آسان نیست اما با چند قدم مهم در آغاز زندگی‌تان می‌توانید این روند را ساده‌تر كنید.

1- خانواده تان را به او بشناسانید

اگر فكر می‌كنید دانستن برخی راز‌های خانوادگی می‌تواند به نفع این ارتباط تمام شود، او را از این رازها آگاه كنید. اگر خواهر شما از یك افسردگی رنج می‌برد این موضوع را به همسرتان بگویید تا هنگام برخورد با او راه دیگری را در پیش بگیرد. شما بهترین شخص برای شناساندن خانواده‌تان به همسرتان و برعكس هستید؛ پس با ترس از قضاوت‌های او یا خانواده‌تان از دادن این اطلاعات كلیدی پرهیز نكنید.

به همسرتان در مورد كارها و موضوعاتی كه برای خانواده‌تان جالب است اطلاعاتی بدهید. مثلا اگر پدر شما عاشق پختن غذاهای مدرن است از همسرتان بخواهید اطلاعاتی در این مورد به دست بیاورد و هرازگاهی با بیان این اطلاعات و مشاركت در بحث‌های مربوط به جدید‌ترین رستوران‌ها و خوش‌طعم‌ترین غذاها خودش را به پدرتان پیوند بزند. او باید در مورد علائق همه اعضای خانواده‌تان چیزی بداند تا در ماه‌های اول آشنایی هنگام گفت‌وگوهای خانوادگی شما ساكت نباشد و بتواند از این راه دل خانواده‌تان را به دست بیاورد. صحبت كردن از علائق آدم‌ها با آن‌ها یك برگ برنده است.

شما حق ندارید حتی به صمیمی‌ترین دوستان یا فامیل‌تان در مورد رازهایی كه همسرتان با شما در میان گذاشته چیزی بگویید.یادتان نرود اعتماد او به شما باعث بیان این حرف‌ها شده پس در یك چشم به هم زدن این اعتماد را از بین نبرید

2- حریم خصوصی تان را لو ندهید

هر زوجی ابتدای آشنایی‌شان مشكلات خاص خودشان را دارند که به تدریج حل می شوند و نیازی به نگرانی ندارند. دلیلی ندارد به محض بروز چنین اتفاقاتی خانواده‌تان را در جریان بگذارید و اعتمادشان را نسبت به همسرتان از بین ببرید، چون بعد از تمام شدن آن دوره شما و نامزدتان همه این روزها را فراموش خواهید كرد اما خانواده‌تان هرگز این موضوعات را از یاد نخواهند برد و براساس حرف‌های شما روی او قضاوت خواهند كرد.

از سوی دیگر، شما حق ندارید حتی به صمیمی‌ترین دوستان یا فامیل‌تان در مورد رازهایی كه همسرتان با شما در میان گذاشته چیزی بگویید. اگر او در گذشته‌اش مشكلاتی را تجربه كرده كه تنها شما از آن‌ها خبر دارید به هیچ وجه و مقابل هیچ كسی نباید فاش‌شان كنید. یادتان نرود اعتماد او به شما باعث بیان این حرف‌ها شده پس در یك چشم به هم زدن این اعتماد را از بین نبرید.

3- یك گردش دسته جمعی راه بیندازید

صمیمیت پشت میز و با كت و شلوار به‌وجود نمی‌آید. اگر می‌خواهید همسرتان به خانواده‌تان نزدیك بشود باید او را به جمع‌های صمیمانه تری وارد كنید. یك پیك‌نیك آخر هفته، یك مسافرت چند روزه یا دعوت خانواده و فامیل‌های‌تان به خانه خودتان می‌توانند راه‌هایی برای نزدیك‌تر‌شدن این خانواده جدید باشد.

4- درباره اقوام صحبت کنید

اگر در ماه‌های نامزدی اقوام نزدیك شما را دعوت می‌كنند نباید بدون پیش فرض به مهمانی‌شان بروید. قبل از رفتن، در مورد افرادی که در مجلس خواهید دید، اطلاعاتی را به همسرتان بدهید و از عادت‌های خاص‌شان صحبت كنید. تنها از این راه است كه می‌توانید از سوء تفاهم جلوگیری كرده و كاری كنید كه همه آدم‌های جمع با وجود اخلاق‌های خاص و ویژگی‌های عجیب و غریب‌شان برای او قابل پذیرش باشند.
چطور همسرتان را در خانواده خود محبوب کنید؟

5- از خوبی‌هایش بگویید

این مساله برای خانم ها زیاد اتفاق می افتد. در دوره نامزدی، همه اعضای فامیل و دوستان‌ به‌دنبال دلایل ازدواج‌ آنها می‌گردند. خیلی از آن‌ها می‌پرسند چرا انتخابش كرده‌اید و اگر همسرتان تفاوت‌های قابل مشاهده‌ای با خواستگارهای گذشته‌تان داشته باشد این سوال‌ها قطعا بیشتر و بیشتر می‌شود. زیاده روی نكنید اما بد نیست گاهی ویژگی‌های مثبت او را برجسته‌تر كنید. اگر او در زمینه شغلی، تحصیلی یا خانواده شرایط قابل ذكری دارد لازم نیست پزش را به دیگران بدهید بلكه تنها می‌توانید آن‌ها را از این نقاط مثبت آگاه كنید و احترام همسرتان را نزد دیگران بالا ببرید.

6- شریك شادی و غم یكدیگر شوید


قرار نیست تمام مشكلات خانواده‌تان را روی سر همسرتان بریزید اما او باید در جریان موضوعاتی كه به شما استرس می‌دهد باشد و با مشكلات خانواده‌تان هم تا حدودی آشنایی داشته باشد. كمك‌های گاه و بی‌گاه او به خانواده شما می‌تواند ارزشش را در این خانواده بالاتر ببرد و اعتماد به او را بیشتر كند. منظور از این كمك‌ها، كمك‌های مادی نیست بلكه او باید تا آنجا كه می‌تواند نقش یك پسر یا دختر را برای پدر و مادرتان باز كند.

منبع: مجله سیب سبز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha