دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 41150

رییس كل سازمان نظام پزشكی با بیان این كه هنوز میزان رشد تعرفه‌های تشخیصی - درمانی در سال 91 مشخص نیست، گفت: تعرفه‌های تشخیصی درمانی در سال 91 باید بر اساس قیمت تمام شده خدمات باشد.

سلامت نیوز: رییس كل سازمان نظام پزشكی با بیان این كه هنوز میزان رشد تعرفه‌های تشخیصی - درمانی در سال 91 مشخص نیست، گفت: تعرفه‌های تشخیصی درمانی در سال 91 باید بر اساس قیمت تمام شده خدمات باشد.

دكتر سیدشهاب‌الدین صدر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ پیشنهادات سازمان نظام پزشكی برای رشد تعرفه‌های تشخیصی - درمانی سال 91 گفت: دولت هنوز لایحه بودجه 91 را اعلام نكرده است. برای پیش بینی رشد تعرفه‌های تشخیصی - درمانی ابتدا باید بودجه حوزه سلامت مشخص شود. اما با این حال اقدامات كارشناسی برای تعرفه‌های تشخیصی درمانی به صورت مجزا در حال انجام است.

وی با بیان این كه هنوز میزان رشد تعرفه‌های تشخیصی - درمانی در سال آینده مشخص نیست، ادامه داد: سازمان نظام پزشكی تاكید دارد كه تعرفه‌های تشخیصی درمانی در بخش دولتی و غیردولتی تعرفه‌های واقعی باشد و بر اساس این تعرفه‌ها، سرانه واقعی درمان تعیین شود. همچنین لازم است اعتبارات كافی نیز به این منظور در نظر گرفته شود.

دكتر صدر گفت: برای تعیین قیمت واقعی خدمات بهداشتی - درمانی، كمیته مشتركی میان وزارت بهداشت و نظام پزشكی تشكیل شده است.

وی در عین حال تاكید كرد كه تعرفه‌های تشخیصی - درمانی سال آینده باید در شورای عالی بیمه سلامت بررسی و نهایی شود. هر چند شورای عالی بیمه سلامت هنوز تشكیل نشده است اما امیدواریم با توجه به تاكید قانون برنامه پنجم توسعه، این شورا هرچه سریع‌تر تشكیل شود. در حال حاضر تركیب این شورا مشخص شده است و به نظر می‌رسد تا قبل از پایان سال شورای عالی بیمه سلامت تشكیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha