دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 41167
سلامت نیوز: ورزش و انجام فعالیتهای بدنی منظم نقش مهمی در پیشگیری از سرطان و سایر بیماریها دارد .

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مدیر گروه تخصصی پیشگیری از بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه توسعه جوامع بشری موجب کم تحرکی و بی تحرکی مردم شده است و این امر موجب افزایش بروز بیماریهای مزمن و سرطان شده است اظهار داشت : ورزش و فعالیت بدنی نقش مهمی در افزایش ایمنی بدن و پیشگیری از بیماریها دارد.

دکتر محمد رضا جویا افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده ورزش و فعالیت بدنی منظم موجب کاهش ابتلا به سرطان پروستات ، بازسازی بافتهای فرسوده و آسیب دیده ، کاهش احتمال ابتلاء به سرطان کولون و رکتوم ، بیماریهای قلبی و عروقی ، دیابت و سایر بیماریهای مزمن می شود .

وی با اشاره به اینکه ورزش در بازسازی منابع بدن نیز نقش موثری دارد خاطر نشان کرد : نقش ورزش در بازسلزی منابع بدن بقدری مفید است که در مبتلایان به سرطان دومین عامل بعداز درجه سرطان درنتیجه درمان بیماران ؛ذخیره فیزیولوژیک انها است.

مدیر گروه تخصصی پیشگیری از بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه انجام تمرینات ورزشی سه تا 5 بار در هفته و هر دفعه به مدت سه دقیقه برای پیشگیری از بیماریها توصیه شده است گفت : ورزش کمتراز3بار در هفته اثربخشی ورزش راکاهش میدهدوبیش از5بارهم فواید بیشتری رابرای فرد ندارد ودربعضی مواقع شاید اسیبرسان هم می باشد.

دکتر محمد رضا جویا افزود: همچنین انجام فعالیتهای هوازی و استقامتی شامل پیاده روی،شنا،دویدن ،کوه پیمایی؛طناب زدن با شدت کم و مدت زیاد بیشترین اثر را در سطح آمادگی قلبی ریوی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha