دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 41188
سلامت نیوز: بسیاری از مردم جهان برای حفظ زیبایی و آراستگی خود به‌دنبال شیوه‌های كم‌عارضه اما كاربردی و موثر هستند. غالب این افراد درجست‌و‌جوهای خود پس از بررسی روش‌های طب رایج و تركیبات شیمیایی موجود در جهان برای حفظ زیبایی و آراستگی، شیوه‌های طبیعی درمان را از جمله بی‌خطرترین و موثر‌ترین راهكارها برای درمان اختلال‌ها و بیماری‌های رایج پوست و مو می‌‌یابند.

بسیاری از مردم  جهان برای حفظ زیبایی و آراستگی خود به‌دنبال شیوه‌های كم‌عارضه اما كاربردی و موثر هستند. غالب این افراد در جست‌و‌جوهای خود پس از بررسی روش‌های طب رایج و تركیبات شیمیایی موجود در جهان برای حفظ زیبایی و آراستگی، شیوه‌های طبیعی درمان را از جمله بی‌خطرترین و موثر‌ترین راهكارها برای درمان اختلال‌ها و بیماری‌های رایج پوست و مو می‌‌یابند. در حقیقت تاثیرگذاری و قدرت درمان این روش‌ها در كنار بی‌خطر بودن و بی‌عارضه بودن آن‌ها موجب اقبال این شیوه‌های درمانی در سراسر جهان به‌ویژه در كشورهای آسیایی و اروپایی شده است. توصیه‌های دكتر سعید صانعی، مشاور گیاه‌درمانی را در این زمینه بخوانید.

درخشندگی موها با  نارگیل آبلیمویی

یكی از بهترین نسخه‌های طبیعی برای داشتن موهای درخشان و براق استفاده از تركیبی از روغن نارگیل و آبلیموی تازه برای موهاست. برای تهیه این تركیب كافی است 3 قاشق غذاخوری نارگیل را با یك قاشق غذاخوری آبلیموی تازه تركیب كرده و پس از استحمام روی موهای‌تان بمالید. علاوه بر این درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان، برای اثرگذاری عمیق‌تر بر میزان درخشندگی و شفافیت موها به بیماران خود توصیه می‌كنند مصرف مركبات و غذاهای دریایی و سبزی‌های تازه را به‌عنوان اصلی‌ترین مواد در سبدغذایی خود قرار دهند و به‌صورت روزانه از این مواد مصرف كنند.

 درمان موخوره با داروهای گیاهی

یكی از عواملی كه موجب بروز موخوره در موها می‌شود غلبه خشكی بر بدن است. علاوه بر خشكی بروز اختلال‌های مختلفی در بدن ممكن است موجب بروز موخوره در موها یا چندشاخه‌شدن تارهای مو شود. درمانگران طب سنتی برای درمان این اختلال كه در موها به‌وجود می‌آید تدابیر مختلفی سراغ دارند كه یكی از ساده‌ترین و كاربردی‌ترین آن‌ها استفاده از روغن گل بنفشه و روغن بادام به‌طور همزمان است. برای استفاده از این روغن‌ها كافی است مقدار مساوی از آن‌ها را درون شیشه‌ای كوچك و در بسته بریزید و شیشه را به‌خوبی تكان دهید تا روغن‌ها با یكدیگر تركیب شوند. سپس این روغن را روی موهای خود به‌ویژه بخشی از موها كه دچار موخوره شده بمالید.

روفرشی شما به موهای‌تان ربط دارد

علاوه بر غلبه خشكی بر بدن عوامل دیگری نیز وجود دارد كه در ایجاد موخوره موها موثر است. یكی از شایع‌ترین آن‌ها استفاده از روفرشی یا دمپایی پلاستیكی و راه رفتن روی فرش، موكت و زیراندازهایی است كه از الیاف مصنوعی تهیه شده است. سایش دمپایی پلاستیكی با الیاف مصنوعی این قبیل زیرانداز‌ها به‌ویژه آن‌هایی كه از الیاف نفتی تهیه شده‌اند، منجر به بروز اصطكاك و جریان خفیف الكتریسیته ساكن در بدن و تغییر بارالكتریكی در موها می‌شود. این تغییر بار در تارهای مو نیز در نهایت منجر به بروز موخوره و حالت چندشاخه شدن در تار مو می‌شود. از این‌رو درمانگران طب سنتی در سراسر جهان به بیماران خود هشدار می‌دهند كه از این دمپایی‌ها و كفش‌ها در منزل استفاده نكنند.


درمان كدری مو و پوست با پاكسازی بدن

در طب سنتی ایران برای درمان كدری مو شیوه‌های متنوعی وجود دارد كه یكی از موثرترین آن‌ها پاكسازی بدن از اخلاط و مواد زائد است. این شیوه یكی از كاربردی‌ترین روش‌ها برای از بین بردن كدری مو و پوست است. این درمانگران با تجویز داروهای گیاهی و رژیم غذایی خاصی كه به بیمار توصیه می‌كنند در مدت زمان كوتاهی به پاكسازی درونی بدن بیمار می‌پردازند و به این ترتیب موجب شادابی پوست و درخشندگی موهای بیمار می‌شوند. این شیوه درمانی از جمله موثرترین روش‌های طب سنتی ایران است كه حتما باید تحت نظر متخصص طب سنتی و با صلاحدید وی انجام شود.

معرفی بهترین ماسك‌ها برای جوش صورت

به اعتقاد درمانگران طب سنتی یكی از بزرگ‌ترین دلایل بروز جوش‌های سرسیاه غلبه خلط سودا در بدن است. از نگاه این درمانگران بهترین چاره برای غلبه این خلط در بدن پاكسازی و سم‌زدایی بر ضد‌سوداست كه باید زیرنظر متخصص طب سنتی ایران انجام شود اما به‌طور عمومی افراد می‌توانند با استفاده از ماسك‌های گیاهی و طبیعی به درمان موقت این جوش‌ها بپردازند.

ماسك ریواس و عسل یكی از بهترین ماسك‌های طبیعی برای برطرف كردن جوش‌های سرسیاه درصورت است. برای تهیه این ماسك مخلوط آب ریواس و عسل را روی صورت بگذارید و بعد از 20 دقیقه آن را بشوئید.

ماسك گوجه‌فرنگی نیز برای درمان این جوش‌ها از سوی درمانگران طب سنتی توصیه می‌شود. برای استفاده از این ماسك، گوجه فرنگی له شده را شب‌ها به‌صورت خود بمالید و صبح آن را با آب نیمه ولرم بشوئید.

ماسك گیاه سنا و سركه نیز یكی دیگر از ماسك‌های طبیعی مناسب برای درمان جوش‌های سرسیاه است. برای تهیه این ماسك برگ خشك شده درخت سنا را با سركه مخلوط كرده و روی صورت ماسك كنید. این ماسك را بعد از 2 ساعت شسته و صورت خود را با دستمالی نرم و لطیف خشك كنید.


با ضدشوره‌های گیاهی آشنا شوید

 یكی از بهترین تركیب‌ها برای درمان شوره سر، استفاده از مخلوط به و روغن زیتون است. برای تهیه این تركیب لازم است یك عدد به ترش را درون آب بجوشانید تا حدی كه كاملا له شود. سپس آن را صاف كرده و درون ظرفی بریزید و نصف وزن آن روغن زیتون اضافه كنید. این تركیب را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید آنقدر بجوشد تا تنها روغن درون ظرف باقی بماند. این روغن یكی از بهترین داروها برای درمان شوره سر است كه باید 2‌ساعت پیش از استحمام به پوست سر مالیده شود. علاوه بر این گیاه شنبلیله نیز یكی دیگر از گیاهان دارویی موثر در درمان شوره سر است. برای استفاده از این گیاه دارویی كافی است مقداری از شنبلیله تازه را چرخ كرده و روی پوست سر مرهم كنید. بهتر است این گیاه را شب پیش از خواب روی سر بگذارید و صبح آن را در حمام بشوئید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha