سلامت نیوز: یک پژوهش جدید پزشکی در انگلیس نشان می دهد قرار گرفتن کودکان در معرض نور خورشید به عنوان منبع اصلی ویتامین D خطر ابتلای آنها به اختلالات روانی و عقلی را کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل خبرگزاری خاورمیانه، محققان دانشگاه بریستول انگلیس براساس پژوهش خود گفتند: کودکان دچار کمبود ویتامین D بیشتر از همسن و سالان خود دچار حملات افسردگی می شوند.

این محققان افزودند: احتمال ابتلا به حملات افسردگی یا اختلالات روانی در بین کودکانی که در معرض اشعه خورشید بیشتری قرار دارند، کمتر از 10 درصد است.

این پژوهش 2700 کودک 9 تا 13 ساله را درخصوص رابطه بین میزان قرار گرفتن در معرض نور خوشید و حملات افسردگی و اختلالات روانی مورد بحث و بررسی قرار داد.

محققان سطح ویتامین D را در بدن این کودکان اندازه گیری کردند و دریافتند: کودکان دچار کمبود ویتامین D بیشتر از کودکان برخوردار از سطح باثبات این ویتامین درخون خود، در معرض حملات افسردگی و اختلالات روانی و عقلی قرار دارند.

نور خورشید به همراه ماهی و اسیدهای چرب اومگا 3 منابع سرشار ویتامین D هستند.

ویتامین D یکی از ویتامین ‌های لازم برای بدن و محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان ‏ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند.

این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه، به متابولیسم استخوان‌ها کمک می‌ کند و همچنین از طریق ترجمه ژن های هسته سلول به رشد سلول کمک می نماید.

۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماندن زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تامین می‌کند.

کمبود این ویتامین همچنین باعث پوکی استخوان در کهنسالی می‌ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha