سلامت نیوز: از ابتدای امسال تا اخر دی ماه 5 مورد مرگ براثر ابتلا به هاری و گاز گرفتگی سگ های ولگرد در روستا ها گزارش شده است.

دكتر محمدرضا شیرزادی مسئول اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در چند سال اخیر نگه داری از حیوانات به خصوص سگ در خانواده افزایش چشمگیری داشته و برای مقابله با این فرهنگ غربی باید فرهنگ سازی درست صورت گیرد.

وی با بیان این هم خانه بودن با حیوانات باعث بروز بیماری های مختلف در انسان می شود گفت: ایجاد حساسیت عفونت های انگلی و هاری از بیماری های شایع ناشی از هم خانه بودن با حیوانات است. در روی پوست و مو حیوانات پروتئین های وجود دارد كه باعث ایجاد حساسیت با علائمی همچون خارش، كهیر،شایعات پوستی و تنگی نفس در افراد می شود.

شیرزادی اظهار داشت:باید افرادی كه حیوان درخانه نگهداری می كنند به طور دوره ای با مراجعه به دامپزشك حیوان خانگی خود را مورد معاینه و واكسیناسیون قرار دهند.

رئیس اداره بیماری های قابل انتقال انسان و حیوان تصریح كرد: از ابتدای امسال 5 نفر در اثر ابتلا به هاری در كشور فوت كردند كه البته این افراد توسط سگ های ولگرد در روستاها دچار گاز گرفتگی شده بودند . وی در پایان توصیه كرد: افرادی كه توسط هر نوع حیوانی دچار گزیدگی می شود باید هر چه سریعتر به مراكز درمانی مراجعه تا مورد واكسیناسیون و سرم تراپی قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha