سلامت نیوز: مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از روز پنجشنبه به بعد سیستم بارشی وارد کشور می‌شود، گفت: انتظار می‌رود افزایش چگالی آلاینده‌ها را در چند روز آینده داشته باشیم.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سامانه بارشی که چند روزی در کشور فعال است امروز و فردا در نوار جنوبی کشور سبب بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف می‌شود و از فردا به تدریج از سمت جنوب شرق کشور خارج می‌شود و در غرب و شمال غرب سواحل نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به غرق شدن یک شناور روز شنبه در آب‌های بندرعباس آیا سازمان هواشناسی نسبت به مواج بودن آب‌ها هشداری داده بود؟ گفت: سازمان هواشناسی اخطاریه‌ای در خصوص مواج بودن دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس را در روز شنبه صادر کرده بود بنابراین کسی به این اخطاریه توجهی نکرده بود و نمونه‌های اینچنینی زیاد است.
 
امیدوار شهری افزود: تا روز پنجشنبه صبح هوا خوب است و از سه‌شنبه بعدازظهر تا پنجشنبه به تدریج روند افزایش دما در کشور پیش‌بینی می‌شود ولی از روز پنجشنبه به بعد سیستم بارشی وارد کشور می‌شود که اطلاعیه آن متعاقباً صادر خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در این چند روز هوا خوب بوده است افزایش آلاینده‌ها را نداشتیم ولی به تدریج هر چه جلوتر می‌رویم انباشت آلاینده‌ها را خواهیم داشت.

وی گفت: انتظار می‌رود افزایش چگالی آلاینده‌ها را در چند روز آینده داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha