دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 41210

همه ما می‌دانیم کـه صبحـانـه چه وعـده غذایی مهـمـی اسـت و تغذیه درسـت در ایـن وعـده تا چه حدی در سلامت‌مان نقش دارد. با این حال باز هم هر از گاه، به بهانه‌های مختلفی از خوردن این وعده غذایی طفره می‌رویم. صبحانه نخوردن بچه‌ها دردسر بسیاری از والدین است؛ والدینی که نمی‌دانند بدغذایی‌های خودشان است که کودکان‌شان را بدغذا کرده و از صبحانه خوردن فراری داده است. با این حال، متخصصان تغذیه می‌گویند راه‌های بسیاری برای آشتی دادن کودکان با صبحانه وجود دارد....

سلامت نیوز: همه ما می‌دانیم کـه صبحـانـه چه وعـده غذایی مهـمـی اسـت و تغذیه درسـت در ایـن وعـده تا چه حدی در سلامت‌مان نقش دارد. با این حال باز هم هر از گاه، به بهانه‌های مختلفی از خوردن این وعده غذایی طفره می‌رویم. صبحانه نخوردن بچه‌ها دردسر بسیاری از والدین است؛ والدینی که نمی‌دانند بدغذایی‌های خودشان است که کودکان‌شان را بدغذا کرده و از صبحانه خوردن فراری داده است. با این حال، متخصصان تغذیه می‌گویند راه‌های بسیاری برای آشتی دادن کودکان با صبحانه وجود دارد که در این‌ گزارش به آ‌ن‌ها اشاره می‌کنیم:





صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی برای کودکان است که باید به آن توجه به‌سزایی داشت.



به همراه فرزند خود، از شب قبل، میز صبحانه فردا را بچینید. البته هنگامی که کودکتان خوابیدند مواد فاسدشدنی را، دوباره در یخچال قرار دهید. صبح هنگام میز را مثل شب گذسته آماده کنید بعد کودکتان را ۲۰ دقیقه قبل از خوردن صبحانه بیدار کنید تا دستگاه گوارشی او کم کم شروع به کار کند.



پیشنهاد می‌شود، وقتی کودکتان از خواب برخاست یک لیوان بزرگ آب یا آب پرتقال به او بدهید. به این ترتیب او به اشتها می.آید. مطمئن باشید چند دقیقه بعد، شتابان به سمت میز صبحانه می‌آید.



بچه‌ها همیشه دوست دارند ادای بزرگترها را در بیاورند. آنها دوست دارند غذا روی میز چیده شده باشد تا آنها هر چه می‌خواهند بخورند. آب پرتقال، نان، بیسکویت، شکلات صبحانه، شیر، پنیر و… را روی میز بچینید.



شما نیز همراه کودکتان بنشینید و صبحانه کامل بخورید. کودکتان از شما الگو می‌گیرد و کارهای شما را تقلید می‌کند. وقتی چند لقمه خوردید، تازه اشتهای‌شان باز می‌شود.



آمار نشان داده است که از هر ۱۰ کودک، ۴ نفر تنها به دلیل نبودن نان تازه سر میز صبحانه، رغبتی به خوردن ندارند. اگر وقت خرید نان را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقداری شیر و شکر روی نان مانده بمالید و آن را ۵ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا بوی نان تازه به خود بگیرد.



سعی کنید سر میز صبحانه وقت را غنیمت شمرده و کتاب داستانی، درباره صبحانه خوردن برای کودکتان بخوانید. این کار اشتیاق کودکتان را برای خوردن صبحانه چند برابر می‌کند.




در صورتی که با وجود انجام تمامی این کارها، باز هم کودک شما صبح از خواب برخاست و میلی به خوردن صبحانه نشان نداد، به او فشار نیاورید. یک لیوان شیر یا آب پرتقال به او بدهید و تا ساعت ناهار در صورت تمایل، به او میوه بدهید. مطمئن باشید او فردا صبح بهتر از امروز، صبحانه می‌خورد.

منبع: سینانیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha