چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 41216
سلامت نیوز: خداوند زن و مرد را متفاوت از هم و متمم هم ساخته است اما گاهی اوقات این تفاوت‌ها باعث آزار و رنج‌ ما می‌شود. بنابراین دانستن آنچه همسران از یکدیگر انتظار دارند، می تواند باعث شود با دید بازتری وارد زندگی مشترک تان شوید.
آن‌چه مردان از زنان خود می‌خواهند

 
آنچه مردها می خواهند

غُر نزنید،‌ کمک کنید: یک مرد هنگام شکست به کمک نیاز دارد نه همسری که بخواهد مدام غر بزند و سرزنش کند. او کسی را نمی‌خواهد که بخواهد شکایتش را به دیگران بکند یا کسی که سعی کند او را مدام کنترل کند. همسر شما نیاز به زنی دارد که متحدش باشد و خود را شریک زندگی او بداند.


حمایت شما و اعتماد به نفس او: مرد به حمایت و تشویق همسرش نیاز دارد. مهم نیست که اعتماد به نفس او چقدر است یا این‌که به نظر شما از اعتماد به نفس کافی برخوردار هست؛ چون ممکن است فقط این‌طور به نظر برسد. مردها موجوداتی هستند که پیوسته احساس نا‌امنی می‌کنند و در مورد توانایی‌های خودشان گرفتار شک و تردید می‌شوند. آنان به همسران‌شان نیاز دارند تا به حمایت و تشویق‌شان بپردازند. این حمایت و تشویق راه پیشرفت را به روی همسرتان باز می‌کند و پیشرفت او، یعنی پیشرفت شما.

همسرت را باور کن! یک مرد به باور و تشویق همسرش نیاز دارد. او می‌خواهد مطمئن باشد که همسرش در تیم اوست، حتی اگر به تازگی در موقعیتی شکست خورده باشد. او می‌خواهد مطمئن شود که همراهی و حمایت همسرش را از دست نداده است. شوهر شما به اعتماد به نفس نیاز دارد و این اعتماد به نفس را از شما می‌گیرد. او به رهبری و کنترل شما نیاز ندارد، بلکه می‌خواهد شما با تایید به موقع او، زمینه تقویت اعتماد به نفسش را فراهم کنید.

لطافت،‌ جذابیت، احترام: یک مرد به لطافت و جذابیت همسرش نیاز دارد و همین‌طور انتظار دارد که اگر خطا یا اشتباهی از او سر زد، همچنان از عشق همسرش برخوردار باشد. به عبارت دیگر، شوهر می‌خواهد یا انتظار دارد که همسرش با او چنان مهربان باشد که رحمت و فضل خدا را در زندگی‌اش به نمایش بگذارد. علاوه بر این شوهر شما بیش از آن‌که به دوست داشته شدن نیاز داشته باشد، به احترام نیاز دارد. این بدان معنا نیست که نمی‌خواهد شما دوستش داشته باشید؛ بلکه به این معناست که احترام نکته‌ای بسیار مهم، ‌بزرگ و اساسی در رابطه میان همسران است.

 آنچه زن ها می خواهند

همدردی کنید، نه نصیحت: اگر قرار باشد فقط یک چیز را در خودتان تغییر دهید تا به همسرتان نزدیک تر شوید، کافی است، وقتی او با شما درباره مشکلش صحبت می کند فقط به حرف های او گوش دهید. لازم نیست که او را نصیحت کنید. او فقط می خواهد هنگامی که درد دل می کند به او توجه کنید، همدردی شما باعث می شود حال او بهتر شود و او به دنبال راه حل یا نصیحت نیست.

دوستت دارم را فراموش نکنید: همه آنچه یک زن از مردش می خواهد عشق اوست و شما تا زمانی که به طور علنی این را به او نشان ندهید کافی نیست، فقط کافی است به طور مرتب با رفتارها و حرف های تان به او اظهار عشق کنید و یادش بیاورید که چقدر او را دوست دارید، تا او احساس کند که چقدر خوشبخت است که در کنار شما زندگی می کند.

شاد باشید تا شاد شود: یک مرد باید نسبت به چیزهایی که در زندگی اش دارد احساس شوق و اشتیاق داشته باشد وگرنه روز به روز کسل تر می شود و این کسالت می تواند زن خانواده را هم کسل و افسرده کند. وقتی شما به نیازهای خودتان توجه کافی داشته باشید و سعی کنید استعداد های بالقوه خودتان را شکوفا کنید و با انجام دادن کاری که دوست دارید شاداب باشید، مسلما در کنار همسرتان نیز زندگی بهتری خواهید داشت و بهتر می توانید او را خوشحال کنید.


همپای او باشید: اصلا کافی نیست که تنها مشارکت شما در خانه فقط آوردن پول باشد. همسرتان احتیاج دارد که به لحاظ عاطفی او را پشتیبانی کنید، او احتیاج به همراهی دارد که در تمام قدم های زندگی همراهش باشد از عوض کردن پوشک و آرام کردن کودک تان در شب گرفته تا تقسیم مساوی کارهای خانه. اگر همسرتان را دوست دارید عقاید قدیمی را که بعضی از کارها را زنانه می دانند دور بریزید و در همه کارها به همسرتان کمک کنید، مطمئن باشید در این حالت او نیز همراه بهتری برای شما خواهد بود.


درد دل کنید: مردی که هیچ وقت یا به ندرت احساساتش را با همسرش در میان می گذارد و با او درددل نمی کند مسلما در آینده ای نه چندان دور همسرش را ناامید خواهد کرد. این کار نه تنها برای خود او و سلامتش بهتر است چون کسی را دارد که با او حرف بزند بلکه وقتی همسرش احساس کند که شوهری دارد که می تواند احساساتش را با او شریک شود احساس نزدیکی بیشتری می کند و در نتیجه در زندگی خوشحال تر خواهد بود و زندگی شیرین تری خواهد داشت.

تاریخ ها را فراموش نکنید: به عنوان یک اصل مهم در زندگی شما هیچ وقت نباید تولدها و سالگردها را فراموش کنید، فراموش کردن هرکدام از این وقایع مهم برای همسرتان نشانه این است که در زندگی شما اولویت اول را ندارد.
منبع: تبیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha