چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 41221

بر اساس جدیدترین تحقیقات صورت گرفته نوعی از قارچ با نام " قارچ جادویی" می تواند برای درمان افسردگی مفید باشد

سلامت نیوز: بر اساس جدیدترین تحقیقات صورت گرفته نوعی از قارچ با نام " قارچ جادویی" می تواند برای درمان افسردگی مفید باشد. در این قارچ ماده ای با نام "psilocybin" وجود دارد که بر روی فعالیت های مغزی تاثیر دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، افسردگی یکی از بیماری های شایع در جهان صنعتی است و پزشکان در حال تلاش هستند تا بتوانند راه هایی برای درمان این بیماری روحی پیدا کنند. بر اساس جدیدترین تحقیقات صورت گرفته نوعی از قارچ با نام " قارچ جادویی" می تواند برای درمان افسردگی مفید باشد. در این قارچ ماده ای با نام "psilocybin" وجود دارد که بر روی فعالیت های مغزی تاثیر دارد.

این ماده در مغز اثر کرده و باعث می شود که فعالیت سیستم عصبی و همچنین حافظه افزایش یابد. در یک تحقیق انجام شده از افرادی که با این نوع قارچ تغذیه کرده اند خواسته شده است تا به خاطرات خوب گذشته خود فکر کنند. همزمان نیز از مغز این افراد اسکن تهیه می شده است. در نهایت مشخص شده است که پس از دو هفته این افراد حال بهتری برخوردار بوده اند.

این ماده باعث شده است که بخش هایی از مغز که با احساس افراد در ارتباط هستند فعالیت بیشتری از خود نشان داده و به انسان کمک می کند تا حس خوبی پیدا کرده و از افسردگی رهایی پیدا کند. افراد تحت آزمایش قرار گرفته اظهار داشته اند که حس و درک بهتر نیز از فضای اطراف خود و زمان در حال گذر پیدا کرده اند.

در عین حال نکته ای تعجب دانشمندان را برانگیخته است و آن هم این مسئله است که این ماده در بخش هایی از مغز که با سایر بخش ها در نوعی کشاکش عصبی بودند از فعالیتشان کاسته و به فرد آرامش می دهد. همچنین این ماده حرکت خون را به سمت مغز سرعت بخشیده و دانشمندان معتقدند یکی از دلایلی که دواطلبان احساس بهتری پس از مصرف این ماده داشتند همین مسئله مزبوط به حرکت سریعتر خون به مغز بوده است.

در عین حال بایستی توجه داشت که این ماده در صورتی که به درستی مصرف نشود شدیدا اعتیاد آور بوده و در رده بندی های مواد مخدر در دنیا در کنار ماده مخدر LSD قرار گرفته است. دکتر " نات" از آکادمی علوم سلطنتی انگلستان می گوید: این تحقیقات جدید ما را نسبت به درمان افسردگی امیدوارتر کرده است اما توصیه من به افراد عادی این است که شدیدا از خود درمانی پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha