سلامت نیوز: كارشناسان از مرگ بیش از 80 درصد مصرف‌كنندگان شیشه تولید داخل بعد از گذشت دو سال خبر می‌دهند. این در حالی است كه آمار مرگ و میر معتادان بر اثر سوءمصرف مواد مخدر نسبت به سال گذشته حدود سه‌درصد افزایش داشته است.

مافیای قاچاق مواد در سال‌های اخیر بیشتر فعالیت خود را بر شیوع مصرف مخدرهای صنعتی در كشور متمركز كرده‌ به نحوی كه قیمت ماده مخدر شیشه در سال‌های ابتدایی (دهه 80) حدود 80 میلیون تومان و در سال 90 با كاهش 400 درصدی به دو میلیون تومان رسیده است.

این در حالی است كه دكتر محمدعلی جعفرنژاد كارشناس اعتیاد از مرگ بیش از 80 درصد مصرف‌كنندگان شیشه تولید داخل بعد از گذشت دو سال خبر می‌دهد و در این باره به مهر می‌گوید: به دلیل وجود برخی از اسیدهای كشنده و خطرناك در ماده مخدر تولید شیشه این ماده پس از 6 ماه مصرف اثرات زیانباری را روی مغز برجای گذاشته و باعث می‌شود فرد با آسیب‌های مغزی و مرگ روبه‌رو شود.

معتادان به شیشه پس از دو سال به علت افزایش مصرف و آسیب دیدن مغز و عروق قلبی جان خود را از دست می‌دهند. البته افرادی كه از چنگال مرگ رهایی یابند نیز با ضایعات مغزی از جمله از كار افتادن قدرت درك و حواس مواجه می‌شوند. دكتر محمود خدادوست رییس مركز تحقیقات پزشكی قانونی كشور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام آخرین
آمار مرگ و میر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در 9 ماهه نخست سال‌جاری گفت: این آمار نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد كه آمار مرگ و میر معتادان بر اثر سوءمصرف مواد مخدر نسبت به سال گذشته حدود سه درصد افزایش داشته است. به گفته این مقام مسوول در پزشكی قانونی كشور آمارها نشان می‌دهد كه تهران آلوده‌ترین و كردستان پاك‌ترین شهر از معتادان به مواد مخدر است.

در همین رابطه احمد شجاعی رییس سازمان پزشكی قانونی كشور نیز اعلام كرده بنابر آمار رسمی حدود دو میلیون معتاد به مواد مخدر در كشور وجود دارد و از جمعیت 70 میلیونی ایران، 10 میلیون نفر به طور مستقیم با معضل اعتیاد دست به گریبان هستند و از آنجایی كه داروهای خیابانی به صورت ناخالص تهیه می‌شود و همواره حاوی مواد افزودنی بسیار است با رواج مصرف این‌گونه مواد بالاخص در فرم تزریقی، شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از سوءمصرف آنها هستیم به طوری‌كه در سال گذشته بیش از سه هزار نفر جان خود را در اثر مصرف مواد مخدر از دست داده‌اند.درجدول روبرو تعداد مرگ و میر معتادان كشور بر اثر سوءمصرف استفاده از مواد مخدر به تفکیک استان‌های مختلف کشور دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha