چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 41227
سلامت نیوز: دبیر پنجمین كنگره بین المللی بهداشت، درمان و مدیریت بحران در حوادث و بلایا روز چهارشنبه اعلام كرد 93 درصد مناطق كشور در معرض وقوع زلزله قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مسعود خاتمی در این كنگره كه در سالن همایش رازی تهران برگزار شد، همچنین افزود: هم اكنون با توجه به وجود خشكسالی در كشور بیش از 50 درصد مناطق كشور در معرض وقوع سیل قرار دارد.

وی اضافه كرد: طبق آمارهای بین المللی، ایران ششمین كشور از نظر تعداد و تنوع وقوع حوادث در جهان به شمار می رود.

خاتمی ادامه داد: از 42 حادثه غیرمترقبه ثبت شده در جهان، 33 حادثه در ایران رخ می دهد كه این به معنای حادثه خیز بودن ایران است.

دبیر كنگره بین المللی مدیریت بحران در حوادث با بیان اینكه زلزله و سیل دو حادثه بزرگ كشور است، خاطرنشان كرد این حوادث هر روز در كشور رخ می دهد.

دبیر كنگره بین المللی مدیریت بحران در حوادث ادامه داد: برخی حوادث مانند سیل در كشور قابل پیش بینی است و گسل های زلزله خیز نیز در كشور مشخص است و با اقدامات پیش بینی شده می توان خسارات این حوادث را به حداقل میزان خود رساند.

خاتمی اظهار داشت: اگر حادثه ای رخ دهد، ساختارهای قبلی دیگر پاسخگوی نیازها نیست و ساختارهای جدید خارج از محل حادثه شامل سه گروه نیروهای مسلح، نیروهای مردمی و دولت باید مدیریت بحران را برعهده گیرند كه مدیریت بین این سه گروه نیز ظرافت خاص خود را می طلبد.

وی تاكید كرد باید تشكیلاتی پیش بینی شود تا فعالیت های گروه های خدمت رسان در مواقع حادثه را مدیریت كند چراكه یك ساعت پس از وقوع حادثه، زمان طلایی است كه نیازمند مدیریت قاطع و دقیق است.

خاتمی گفت: مساله مدیریت بحران در كشور دارای مشكل است و این نقص باید برطرف شود.

پنجمین كنگره بین المللی بهداشت، درمان و مدیریت بحران در حوادث و بلایا كه از امروز -چهارشنبه - آغاز شده است با ارایه 33 مقاله سخنرانی، 41 سخنرانی جامع و 348 مقاله (به صورت پوستر) و همچنین برگزاری 46 پانل تا هفتم بهمن ماه جاری ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha