سلامت نیوز: افراد باید عادت کنند که به هم راست بگویند. وقتی کسی دروغ می‌گوید، ریاکاری کرده و سعی می‌کند واقعیاتی را پنهان کند که قطعا زمانی بروز پیدا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، برخی اوقات چه در دوران آشنایی و یا دوران نامزدی، افراد سعی می‌کنند با دروغ‌گویی علاقه طرف مقابل را جلب کنند. برخی از آنها به این عادت در زندگی هم ادامه داده و حقیقت‌هایی را از همسر خود پنهان می‌کنند. به‌راستی علاقه ای که در این میان شکل می‌گیرد تا چه حد قابل اطمینان و تکیه است؟ و ازدواج با فردی که دروغ می‌گوید درست است؟در این باره «محمد علی تابعی» کارشناس امور خانواده و ازدواج به خبرنگار برنا گفت: دروغ مساله‌ای است که هم به خود فرد و هم به بنیان خانواده ضربه می‌زند. زندگی از همان روزهای نخست باید براساس صداقت شکل گرفته و در هر مرحله‌ای، اگر دو طرف به هم دروغ بگویند شاید در جذب علاقه مفید باشد اما بعدها تبعات خودش را دارد.

وی با تاکید بر این مطلب که نوع دروغ هم متفاوت بوده و به میزانی که دروغ در زندگی فعلی تأثیرگذار است، در زندگی آینده هم نقش دارد ادامه داد: گفتن دروغ در ابتدای ارتباطی که قرار است بر مبنای پاکی و صداقت باشد، درست نیست و مشکلات جبران ناپذیری را در زندگی آینده ایجاد می کند. ممکن است فرد به دلیل شناخت کاملی که از همسرش به‌دست آورده، از خطا و دروغ‌اش بگذرد؛ اما این تنها زمانی است که شناخت درستی صورت گرفته و افراد به همدلی رسیده باشند و معیارهای درستی برای انتخاب وجود داشته باشد؛ اما اگر دروغی باشد که در صحت زندگی و نوع شناخت مشکل ایجاد کند، حتما به زندگی ضربه می‌زند.

این کارشناس خانواده با اشاره به این مساله که اگر مبنای زندگی فرد بر اساس دروغ باشد، این زندگی لرزان است، ادامه داد: افراد باید عادت کنند که به هم راست بگویند. وقتی کسی دروغ می‌گوید، ریاکاری کرده و سعی می‌کند واقعیاتی را پنهان کند که قطعا زمانی بروز پیدا می‌کنند. البته باید میان انواع دروغ‌های فرد، تفکیک قائل شد. فردی که در یک مورد دروغ می‌گوید، با کسی که اساسا شخصیت دروغینی را از خود ارائه می کند، متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha