سلامت نیوز: یك عضو هیئت مدیره انجمن راینولوژی ایران تاكید كرد: هیچ وقت نمی‌توان همزمان با عمل شكستگی بینی، جراحی زیبایی را انجام داد چرا كه ابتدا باید شكستگی بینی درمان شود و پس از گذشت شش ماه، بینی تحت عمل جراحی زیبایی قرار گیرد.

دكتر علیرضا مصباحی در گفت وگو با ایسنا، افزود: برخی از بیماران پس از گذشت پنج، شش ماه به پزشك مراجعه می‌كنند تا همزمان با عمل جراحی زیبایی بینی، شكستگی بینی آنان نیز برطرف شود این در حالیست كه كه پزشك زمانی كه مدت زیادی از شكستگی استخوان بینی نگذشته است می‌تواند آن را به خوبی عمل كند و در صورت كج جوش خوردن این استخوان به سختی می‌توان آن را به‌ گونه ای مطلوب تحت عمل جراحی قرار داد.

وی تصریح كرد: هنگام انجام عمل جراحی زیبایی بینی، نقاط خاصی از استخوان بینی شكسته و تغییر شكل داده می‌شود اما زمانی كه استخوان بینی به علت شكستگی متحرك است پزشك نمی‌تواند آن را به گونه‌ای مطلوب تغییر شكل دهد.

این متخصص گوش، گلو، بینی و گردن تاكید كرد: در عمل شكستگی بینی تلاش می‌كنیم شكل ظاهری بینی را همانند بعد از شكستگی درآوریم بنابراین ظاهر آن را تغییر نمی‌دهیم.

مصباحی در پایان در پاسخ به این پرسش كه آیا بینی افرادی كه عمل جراحی زیبایی بینی كرده‌اند در مقابل ضربه‌ نسبت به افراد دیگر حساس‌تر است، اظهار كرد: اگر عمل جراحی زیبایی بینی بر اساس اصول علمی انجام شده باشد استخوان بینی پس از دو سه ماه استحكام طبیعی پیدا می‌كند و به هیچ عنوان حساس‌تر از بینی‌های عمل نكرده نیست به همین علت به افراد توصیه می‌شود كه زیر نظر پزشكان متخصص و در مراكز معتبر، عمل جراحی زیبایی بینی انجام دهند تا در آینده دچار این گونه مشكلات نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ft ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    11 5
    همون موقعی که بینی می‌شکنه چی؟؟ خیلی از دکترا این کارو میکنن یعنی اگه از زمان شکستن بینی مدت زیادی نگذشته باشه..همزمان عمل زیبایی هم میکننن یعنی کارشون اشتباهه یا اینکه چون زمان زیادی نگذشته مشکلی ندارع