چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 41266
سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه شرح وظایف كارگروه ستاد مدیریت بحران در این وزارتخانه به تصویب رسیده است، گفت: اكنون مانور چگونگی مقابله با حوادث در همه شهرهای كشور اجرا می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حسن امامی رضوی روز چهارشنبه در پنجمین كنگره بین المللی بهداشت، درمان و مدیریت بحران در حوادث و بلایا كه در تهران برگزار شد، افزود: كارگروه های بهداشت و درمان در همه دانشگاه های علوم پزشكی استان های كشور تشكیل شده است تا در چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی و بازیابی حوداث و بلایا، حضوری موثر داشته باشند.

وی با بیان اینكه زلزله بم، بزرگ ترین زلزله طی 15 سال گذشته در كشور بوده است، ادامه داد:‌ طی سال های اخیر با انجام اقدامات پیشگیرانه توانسته ایم مرگ و میرها و مصدومیت های ناشی از حوادث را به حداقل میزان خود برسانیم بطورمثال در زلزله هفته پیش نیشابور برغم تعداد زیاد مجروحین، تلفات نداشتیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: برگزاری دوره های عالی (MPH) مدیریت بحران و راه اندازی رشته مدیریت بحران در مقطع دكترای حرفه ای (phd) از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای مدیریت بحران در كشور به شمار می رود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha