سلامت نیوز: مقامات محلی یونان از مرگ یك نوزاد هفت ماهه لیبیایی بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوآنزای H1N1 در یك بیمارستان اطفال در شهر آتن خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، رسانه‌های محلی آتن به نقل از پزشكان یونانی كه این نوزاد پسر را تحت درمان داشتند، اعلام كردند: این بیمار كوچك در لیبی به این ویروس آلوده شده بود و قبل از اینكه به یونان آورده شود، درمان كافی را دریافت نكرده بود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، یك زن اوكراینی نیز كه در یكی دیگر از بیمارستان‌های یونان به دلیل ابتلا به ذات الریه تحت درمان قرار دارد، دومین مورد شدید ابتلا به آنفلوآنزای نوع آ در فصل جاری در این كشور است. بنابراین گزارش، سال گذشته تعداد قربانیان این ویروس در یونان به بیش از 100 مورد رسید. ویروس H1N1 برای نخستین بار در سال 2009 از آسیا ظهور پیدا كرد و به تدریج در سراسر جهان همه‌گیر شد.

مركز كنترل و پیشگیری امراض یونان در بیانیه‌ای تاكید كرد: تاكنون در سال جاری میلادی (2012) تهدید جدی از سوی ویروس آنفلوآنزای آ یا همان آنفلوآنزای خوكی مردم این كشور را تهدید نمی‌كند اما افرادی كه جزو گروه‌های آسیب پذیر محسوب می‌شوند و تعداد آنها در یونان به 5/1 میلیون نفر می‌رسد، باید واكسینه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha