چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 41283
سلامت نیوز: با رونمایی از طرح ترالی هوشمند جهت توزیع دارو در بیمارستان‌هادیگر دارو درمانی دچار خطا نخواهد شد.

طرح «ترالی هوشمند جهت توزیع دارو در بیمارستان‌ها» با حضور نمایندگان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی تهران و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در بیمارستان رسول اكرم (ص) تهران رونمایی شد.

دكتر منوچهر اقبال، عضو هیات علمی پژوهشكده برق و فناوری اطلاعات سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و مجری طرح «ترالی هوشمند جهت توزیع دارو در بیمارستان‌ها» در خصوص عملكرد این دستگاه  به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: خطاهای دارودرمانی نقش زیادی در ایجاد مشکلات درمانی برای بیماران و به تبع آن شبکه درمانی کشور دارند.

این خطاها ممکن است در هر مرحله از تولید تا مصرف دارو رخ دهد. دستگاه‌های توزیع خودكار دارو برای رفع مشکلات ناشی از نحوه سفارش، تجویز، توزیع و مصرف دارو طراحی و ساخته شده‌اند و بنابراین انتظار می‌رود که استفاده از این سیستم‌ها منجر به کاهش خطاهای پزشکی خصوصا در زمینه دارودرمانی شوند.

گفتنی است، این طرح كه برای نخستین بار در كشور به اجرا درآمده با سرمایه‌گذاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی تهران توسط اعضای هیات علمی پژوهشكده برق و فناوری اطلاعات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طراحی و ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha