چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 41285
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که هم‌اکنون نوع ساختار بخش غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان مشخص نیست، گفت: بر اساس مصوبه دولت قرار بود که کل تشکیلات برای تبدیل معاونت به سازمان غذا و دارو به مجلس بی‌آیند، اما متأسفانه هنوز تحقق نیافته، که این موضوع موجب نظارت ضعیف این سازمان شده است.

حسین حسنی‌بافرانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به خلأهای نظارتی برای کنترل واردات و فروش مواد بهداشتی و غذایی، افزود: متأسفانه هم‌اکنون هیچ سازمانی عهده‌دار نظارت بر این‌گونه محصولات نیست.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که در سال‌های اخیر معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی مسئول نظارت بر فروش اقلام بهداشتی و دارویی بوده است، گفت: بر اساس مصوبه دولت قرار بود که کل تشکیلات برای تبدیل معاونت به سازمان غذا و دارو به مجلس بی‌آیند، اما متأسفانه هنوز این موضوع تحقق نیافته است.

وی با تأکید بر این که هم‌اکنون نوع ساختار بخش غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان مشخص نیست، افزود: نبود ساختار مشخص این بخش موجب افزایش میزان قاچاق و واردات غیرمجاز محصولات شده است.

حسنی‌بافرانی با اعلام این که هنوز ساختار نیروی انسانی و استانداردهای سازمان غذا و دارو تعیین نشده است، یاد‌آور شد: این سازمان تا زمانی که نتواند الزمات اساسی یک سازمان مانند نیروی متخصص و اعتبارات لازم را فراهم کند، به طور حتم نمی‌تواند کنترل دقیقی داشته باشد.

این نماینده مجلس هشتم، افزود: متأسفانه هم‌اکنون حجم گسترده اقلام دارویی، بهداشتی و آرایشی بی‌کیفیت و کم‌کیفیت به‌صورت غیررسمی و رسمی وارد کشور می‌شود، این در حالی است که سازمان‌های متولی نظارت بر این‌گونه محصولات هیچ اقدام مناسبی برای کنترل واردات نکرده‌اند.

وی با بیان این که عملکرد مثبت سازمان غذا و دارو در گرو استقلال کامل و بروزرسانی قوانین است، گفت: اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و به‌تبع آن سازمان غذا و دارو به مصوبه و قوانین جدیدی برای کنترل واردات اقلام غذایی و بهداشتی نیازمند هستند، از این‌رو باید تعاملات خود را با مجلس شورای اسلامی افزایش دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به لایحه مقررات مواد خوراکی و آشامیدنی، یاد‌آور شد: این قانون هنوز در مجلس نهایی نشده و هم‌اکنون در کمیسیون فرعی و اصلی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha