چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که اجرای طرح بیمه درمانی معتادان تا سال ۹۱ از سوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به این که سلامت همه افراد جامعه به‌هم مرتبط است، اجرای بیمه درمانی معتادان می‌تواند در افزایش سلامت جامعه نقش به‌سزایی داشته باشد.

 سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اجرای طرح بیمه درمانی معتادان تا سال ۹۱ از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، افزود: با توجه به این که سلامت همه افراد جامعه به‌هم مرتبط است، اجرای بیمه درمانی معتادان می‌تواند در افزایش سلامت جامعه نقش به‌سزایی داشته باشد.

نماینده اقلیت دینی کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، اجرای طرح بیمه درمانی معتادان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به طور حتم بیماری یک فردی که سوء مصرف مواد مخدر دارد، سلامت کل خانواده و جامعه را تهدید می‌کند، از این‌رو تأمین بیمه برای افراد معتاد به‌نحوی از بیمار شدن افراد دیگر جامعه جلوگیری می‌کند.

وی افزود: هم‌اکنون معضل اعتیاد در کشور یک بیماری به‌شمار می‌آید، از این‌رو  پوشش بیمه‌ای برای این بیماری الزامی و محسوس است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به کمبود اعتبار وزارت بهداشت و درمان برای اجرای طرح‌های درمانی، گفت: متأسفانه هم‌اکنون این وزارتخانه برای اجرای طرح بیمه درمانی معتادان نیازمند اختصاص اعتبار از سوی دولت است.

بر اساس آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت معتادان رسمی دائمی و ۸۰۰ هزار نفر معتادان تفننی هستند که اگر والدین، همسران، فرزندان و خانواده این افراد را به این جمع اضافه کنیم بیش‌از ۸ میلیون نفر امروز در کشور به طور مستقیم با مواد مخدر درگیر هستند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha