چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 41303
سلامت نیوز: تغذیه در دوران بارداری بسیار مهم بوده و باید مواد غذایی مناسبی در سبد غذایی مادر باردار لحاظ شود.

دکتر سهیلا عارفی، متخصص زنان و زایمان، ناباوری و سقط مکرر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: مادران باردار باید توجه داشته باشند که تغذیه در دوران بارداری به دلیل آسیب پذیری جنین در این دوران بسیار با اهمیت است.
وی گفت: می دانیم که سلامتی جنین به سلامتی مادر وابسته است و باید مادران باردار توجه داشته باشند که دوران بارداری زمان خوب و مناسبی برای شروع یک عادت غذایی صحیح و مناسبی است.
عارفی تصریح کرد: علاوه بر سه وعده غذایی اصلی در فواصل آن نیز بایستی از میان وعده استفاده کرد.
این متخصص خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که بایستی در سبد غذایی مادر باردار قرار بگیرد، غلات است که در صورت امکان از غلات سبوس دار که سرشار از فیبر، مواد مغذی و ویتامین است باید استفاده کرد و غلات شامل انواع نان که به طور ترجیحی سبوس دار، برنج، گندم، ماکارانی و سریال ها است.
وی تاکید کرد: مصرف شیر و فرآورده های آن باعث می شود که هم ذخیره کلسیم بدن مادر حفظ شود و هم جنین که در مرحله استخوان بندی است از رشد مناسبی برخوردار شود.
این متخصص زنان و زایمان در ادامه عنوان کرد: گوشت و جانشین های گوشت تامین کننده های پروتئین و آهن هستند که در تکامل خون و بافت های جنینی نقش اساسی را بر عهده دارند.
وی افزود: تخم مرغ منبع بسیار خوب پروتئین است که مصرف روزانه آن توصیه می شود.
وی به مادران باردار توصیه کرد:چون تغذیه در دوران بارداری بسیار با اهمیت است لازم است که مادران باردار از یک تغذیه مناسب و صحیح با کالری لازم بر خوردار باشند و می توانند با پزشک مشورت کنند و در این مورد راهنمایی بگیرند تا با داشتن یک رژیم غذایی با کالری لازم که سرشار از مواد غذایی ضروری است نیازهای بدن خود و جنین تامین بشود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha