سلامت نیوز: مننژیت بیماری که از میزان مرگ و میر بالایی برخوردار است اعلب دوران کودکی را در بر می گیرد.

دکتر مژگان طلایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیماری مننژیت از جمله بیماریهای است که از میزان مرگ و میر و عوارض نسبتا بالایی برخوردار است گفت :با توجه به زمان ابتلای این بیماری که اغلب در دوران کودکی اتفاق می افتد ، عوارض و معلولیت های ناشی از آن افراد مبتلا را طی سالیان متمادی درگیر می نماید .

وی با اشاره به اینکه عواقب اقتصادی و اجتماعی نامطلوب بیماری مننژیت جامعه را متاثر می سازد تصریح کرد : توجه به مننژیت کودکان که اغلب با ارگانیسم هموفیلوس آنفلوانزا ( که بیشترین درصد ابتلا را در کودکان در کشورهای درحال توسعه دارد ) اهمیت بیشتر این بیماری را نشان می دهد .

این متخصص بیماریهای عفونی ادامه داد : با توجه به اینکه بیش از 90 درصد موارد مننژیت توسط عوامل باکتریال و ویروسی می باشد ، مراقبت بیماری که شامل پیشگیری از اپیدمی ها و ممانعت از شیوع آن اهمیت زیادی دارد .

وی افزود : در مننژیت های باکتریال باید تشخیص نوع باکتری درست انجام گیرد چرا که علاوه بر نحوه مقابله با آن ، تعیین نوع آنتی بیوتیک برای پیشگیری از بیماری و کنترل گسترش آن در جامعه متفاوت است.

دکتر طلایی در پایان خاطرنشان کرد : لازم است با تقویت و توانمند سازی آزمایشگاهها برای تشخیص ارگانیسم های بوجود آورنده بیماری مننژیت کارهای بیشتری انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha