سلامت نیوز: جراحی قلب و عروق از جمله جراحی‌های متداول است که با هدف افزایش بقاء و ارتقاء کیفیت زندگی در بیماران انجام می‌گردد. بیماران بعد از انجام این عمل جراحی باید مراقبت‌هایی را مد نظر قرار دهند.

حامد هاشمی راد کار‌شناس ارشد پرستاری در گفت‌و‌گو با سینانیوز درباره مراقبت‌های بیماران، بعد از عمل جراحی قلب عنوان کرد: «بیماران بعد از عمل جراحی باید تحرک داشته و پیاده روی کنند. با تحرک، درد کاهش یافته و چرخش خون تنظیم می‌شود. همچنین باعث می‌شود تا اشتها به بیمار باز گردد.»

وی با بیان اینکه ورزش‌های تنفسی اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: «به دلیل بیهوشی ترشحاتی در ریه بیمار ایجاد می‌شود که در صورت تخلیه نشدن به عفونت تبدیل می‌شوند. به همین علت بیماران باید ورزش‌های تنفسی داشته باشند.»

این کار‌شناس ارشد پرستاری اظهار کرد: «آموزش‌های لازم در زمینه اهمیت سرفه و تنفس عمیق و استفاده از اسپیرومتری تشویقی باید به بیماران داده شود. این اقدامات به کاهش عوارض تنفسی کمک می‌نمایند. بیمار همچنین باید هر دو ساعت یک بار چند نفس عمیق بکشد.»

وی ادامه داد: «فرد مبتلا به عارضه قلبی بعد از جراحی باید بتدریج فعالیت خود را افزایش دهد و برنامه ورزشی منظم روزانه داشته باشد. بیمار باید از خستگی پرهیز کند و در بین دوره‌های فعالیت استراحت نماید. همچنین از ایستادن یا نشستن طولانی خودداری کند. در هنگام نشستن نباید پای سالمش را روی پایی که از آن گرافت وریدی برداشته شده است، بیندازد.»
هاشمی راد گفت: «بیمار نباید تا ۸ هفته رانندگی کند و وزنه‌های بیش از ۱ کیلوگرم را بلند کند. همچنین تا یک ماه به یک طرف نخوابد تا استخوان‌هایش به طور کامل جوش بخورند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زینب ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    23 3
    باسلام همسرمن دریچه آیورتش روعوض کرده ایشونبرای همیشه نباید اصلا نمک مصرف کنن ؟وهمچنین ایشون تو ایستگاه برق کار میکنن ایا این محیط برای دریچه فلزی میتونه خطرناک باشه؟؟؟ وهمچنین شیفت شبکاری دارن ایا براشون مشکلی پیش نمیاد ،وایا میتونن مواد حاوی ویتامین کا رو مصرف کنن ومقدار وارفارین رو کم یازیاد کنن