سلامت نیوز: مرد معتاد بعد از اینکه از کمپ ترک اعتیاد خارج شد، برای تهیه نیم‌گرم موادمخدر مرتکب قتل شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عصر 22 آذر سال گذشته، مأموران پلیس آگاهی تهران از طریق مرکز فوریت‌های پلیس از وقوع یک فقره درگیری مرگبار باخبر شدند.

با حضور مأموران در محل حادثه، آنها با جسد مرد جوانی به نام حسن روبه‌رو شدند که به گفته شاهدان حادثه بر اثر ضربات قمه یک معتاد به قتل رسیده بود.

شاهدان حادثه مدعی شدند عامل این قتل مرد جوانی به نام مجید بود که آنها تلاش کرده بودند او را دستگیر کنند اما او با تهدید قمه، موفق به فرار شده است.

مدت کوتاهی بعد از این حادثه، مأموران پلیس موفق شدند عامل این قتل را در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر کنند.

بعد از اعتراف به قتل مجید مبنی بر اینکه حسن را به خاطر مواد مخدر به قتل رسانده بود، قرار مجرمیت وی از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

جلسه محاکمه متهم امروز در شعبه 113 به ریاست قاضی همتیار برگزار شد که با توجه به اعلام رضایت اولیای‌دم و درخواست مطالبه دیه، قصاص متهم منتفی شده بود.

شفیعی نماینده دادستان درخواست مجازات متهم از جنبه عمومی جرم را کرد.

متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهام را قبول دارد گفت: روز حادثه تازه از کمپ اعتیاد که پدرم مرا به زور مرا به آنجا برده بود، آمده بودم. آنجا خیلی با من بدرفتاری می‌کردند که مجبور بودم با خودم چاقو حمل کنم.

وی ادامه داد: روز حادثه نیم‌گرم کراک خریدم که مقتول و همراهانش به سمت من آمدند و قصد داشتند موادمخدر را به زور از من بگیرند. من هم با چاقویی که همراهم بود او را زدم و فرار کردم.

قاضی همتیار با بیان اینکه اظهارات متهم با شاهدان حادثه تفاوت دارد، اظهارات یکی از شاهدان را اینگونه عنوان کرد: آنها ابتدا باهم حرف می‌زدند اما دقایقی بعد مقتول داخل کوچه شد و وقتی برگشت، متهم او را با قمه زد و فرار کرد. ما به دنبال او رفتیم اما مجید با قمه ما را تهدید کرد و پا به فرار گذاشت.

در ادامه وکیل مدافع متهم با بیان اینکه از دادگاه درخواست تخفیف مجازات حبس متهم را دارم گفت: براساس برخی اظهارات در پرونده، متهم و مقتول بر سر مبلغ 500 تومان که از قیمت کراک مانده بود باهم درگیر شده‌اند.

در انتهای جلسه دادگاه، متهم با بیان اینکه درخواست بخشش از دارد، گفت: قبل از قتل و اعتیاد به موادمخدر، باشگاه بدنسازی داشتم که بعد از آزادی از زندان، سعی می‌کنم با راه‌اندازی دوباره باشگاه هم کار آبرومندی شروع کنم و هم بتوانم باقی‌مانده دیه مقتول را بپردازم.

قاضی همتیار ختم جلسه را اعلام و صدور حکم را به بعد از مشورت با مستشاران دادگاه موکول کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha