پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۷
کد خبر: 41329
سلامت نیوز: متخصص تغذیه گفت: زمانی که افراد خود می‌توانند چای را با دانه‌های گیاهی همچون هل و دارچین عطرآگین کنند، نیازی نیست که به چای‌های عطری روی آورند.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: برای معطر کردن برخی از چای‌ها، از مواد شیمیایی غیر استاندارد استفاده می‌شود که این مواد غیر استاندارد، در دراز مدت عوارض قابل توجهی را برای بدن ایجاد می‌کند که از مهمترین عوارض آن می‌‎توان به بروز بیماری‌های گوارشی، کبدی، کلیوی و معده و در برخی موارد باعث بیماری‌های صعب العلاج می‌‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: افراد در هنگام خرید باید به استاندارد بودن محصول و مجوز وزارت بهداشت توجه کرد، چرا که در صورت تایید از سوی وزارت بهداشت، برای آن مجوز صادر می شود.  در واقع وزارت بهداشت عطرهایی با گرید غذایی استاندارد را تایید کرده که مشکلی برای سلامتی فرد ایجاد نخواهد کرد.

صفوی افزود: زمانی که افراد خود می‌توانند چای را با دانه‌های گیاهی همچون هل و دارچین عطرآگین کنند، نیازی نیست که به چای‌های عطری روی آورند. به طور مثال، دانه‌ گیاهی هل یکی از عطرهای خیلی مناسب برای چای بوده و در درمان بوی بد دهان، شب ادارای کودکان، تهوع دوران بارداری موثر است. همچنین مصرف جوشانده هل به تنهایی بسیار مفید است.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: همچنین افراد سیگاری، افرادی که دارای ترشحات گلو، سینوزیت و افرادی که سرما‌خوردگی آن‌ها طولانی مدت شده، مصرف جوشانده هل برای درمان آن‌ها بسیار کمک کننده است.

صفوی خاطر نشان کرد:  چای سیاه، سبز، سفید و اولانگ وجود دارد که هر کدام خواص درمانی خاص خود را دارد. 77 درصد چای‌های تولید شده در دنیا متعلق به چای سیاه، 21 درصد چای سبز و 2 درصد چای اولانگ است.

گفتنی است؛ ماده‌ای شیمیایی در چای سبز شناسایی شده كه در حفاظت از قلب در برابر آسیب‌های مختلف موثر است. همچنین چای سبز علاوه بر داشتن ویتامین‌های A و C، باعث كاهش كلسترول در خون نیز می‌شود كه این موضوع خطر احتمال حمله قلبی و امراضی از این قبیل را پایین می‌آورد.

چای سفید مشابه چای سبز تحت فرآوری بسیار اندک و بدون تخمیر حاصل می‌شود اما تفاوت قابل توجهی در مزه با هم دارند. در واقع طعم چای سفید بسیار لطیف‌تر و ملایم تر است و از همه مهمتر چای سفید در کاهش وزن و کاهش فشار خون بالا بسیار تاثیر گذار است.همچنین چای اولانگ به معنی اژدهای سز است که از بروز سرطان جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha