سلامت نیوز: بیماری تیروئید چشمی اگرچه در مراحل اولیه با علائم مختصی مانند اختلالات اشكی بروز می‌كند ولی در صورت عدم درمان، در مراحل پیشرفته منجر به كوری می شود.

دكتر محسن بهمنی، كشكولی فوق تخصص جراحی پلاستیك و ترمیمی چشم دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری تیروئید چشمی با علائم بیرون زدگی و خیرگی چشم بروز می‌كند و گاهی تیروئید هیچ مشكلی ندارد ولی بیماری تیروئید چشمی وجود دارد.

وی گفت: بیماری تیروئید چشمی دو بیماری مستقل از هم بوده كه گاهی با هم ظاهر می‌شوند نكته مهم این است كه این بیماران با یك علائم مختصری مانند اختلالات اشكی مواجه هستند ولی در مراحل پیشرفته منجر به كوری می‌شود.

بهمنی كشكولی تصریح كرد: ضرورت دارد این بیماران در مراحل اولیه بیماری و یا هر گونه علائم چشمی ناشی از بیرون زدگی یا خیرگی و مشكلات اشكی به پزشك مراجعه كنند تا با درمان های لازم از مراحل پیشرفته بیماری جلوگیری شود.

استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران اظهار كرد: این بیماران در طی مراحل مختلف بیماری ممكن است كه نیاز به داروهای مختلف داشته با شند تا بیماری آنها كنترل شود و نباید این داروها خودسرانه مصرف یا قطع شوند.

وی گفت: این بیماران باید همزمان تحت نظر چشم پزشكی و متخصص غدد قرار گیرند.

*افراد مبتلا به تیروئید چشمی باید از دود سیگار پرهیز كنند

این فوق تخصص جراحی پلاستیك و ترمیمی چشم در ادامه افزود: گاهی در مراحل پیشرفته تر این بیماری نیاز به اعمال جراحی وجود دارد كه این جراحی ها برای اصلاح بازماندن چشم، بیرون زدگی چشم، دوبینی و یا فشار روی عصب بینایی انجام می‌گیرد.

بهمنی كشكول گفت: اعمال جراحی بنا به توصیه جراح پلاستیك و ترمیمی چشم در زمان خاصی قابل انجام است نكته مهم این است كه این جراحی ها در هر زمانی كه بیمار تقاضا كرد نباید انجام گیرد بلكه در پیگیری های درمانی متعدد ثابت شود كه بیماری ثابت مانده و شانس برگشت آن كم است باید عمل جراحی انجام شود.

وی خاطرنشان كرد: این بیماران تا جای ممكن باید از دود سیگار پرهیز كنند به دلیل اینكه تشدید كننده است و همچنین به توصیه هایی كه در مورد محافظت از چشم داده می‌شود توجه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha