سلامت نیوز: توجه به ریتم های طبیعی فعالیت، استراحت و ترشح غدد داخلی ضروری بوده که بی اهمیتی به آنها بیماری های جسمی و روانی را به دنبال دارد.

دکتر فربد فدایی متخصص روانپزشکی و مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: بدن انسان دارای ریتم های طبیعی فعالیت و استراحت و ترشح غدد داخلی است که بی توجهی به آنها موجب بیماری های روانی و جسمی می شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ریتم ها عبارت اند از ریتم 24 ساعته خواب و بیداری که بر مبنای طلوع و غروب خورشید تنظیم می شود.

فدایی گفت: برای نمونه می توان حداکثر ترشح هورمون تیروئید در صبح و همچنین حداکثر ترشح هورمون رشد را در شبها اشاره کرد و حال اگر کسی صبح ها بخوابد و شب ها بیدار بماند با ترشح این هورمون ها ناهماهنگ بوده و اختلالاتی را به وجود می آورد این متخصص عنوان کرد: نمونه دیگر از ریتم های طبیعی عادت ماهانه خانم ها است که به هم خوردن ریتم عادات ماهانه و نیز خواب و استراحت در بسیاری از بیماری های جسمی و روانی ملاحظه می شود.

فدایی خاطرنشان کرد: در کل خداوند انسان را به صورتی آفریده است که با محیط طبیعی خود سازگار باشد و در نتیجه آنان که با طلوع خورشید کار و فعالیت را آغاز می کنند و غروب خورشید زمان استراحت آنان است از سلامت بیشتری برخوردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha