شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 41399

دانشمندان در کشور استرالیا متوجه شدند که مصرف چای به صورت روزانه در کاهش فشار خون موثر است.

سلامت نیوز: نوشیدن چای برای سلامت قلب مفید است. دانشمندان در کشور استرالیا متوجه شدند که مصرف چای به صورت روزانه در کاهش فشار خون موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، فشار خون بر اساس دو عامل تعیین می شود.

عامل اول که با عنوان "سیستولیک" شناخته شده میزان فشار ایجاد شده در هر ضربان قلب برای به پیش راندن خون در رگها را محاسبه می کند و عامل دوم "دیاستولیک " نام دارد که میزان فشار بین هر ضربه را محاسبه می کند.

چای پس از آب دومین نوشیدنی پر مصرف در جهان است که سرشار از آنتی اکسیدان و می تواند از رشد سلولهای سرطانی جلوگیری کرده و همزمان به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بپردازد.

در این تحقیق از یک گروه 95 نفره در کشور استرالیا خواسته شده بود که به مدت 6 ماه هر روز " چای " مصرف کرده و در مقابل از گروه دیگری نیز خواسته شد که در این مدت از نوشیدنی های طعم دار که طعم و میزان کافیئن آنها مثل چای است اما از چای طبیعی بدست نیامده اند استفاده کنند.

پس از اتمام آزمایش مشخص شد افرادی که از چای استفاده کرده اند با 2 تا 3 میلی کاهش در فشار خون خود مواجه شدند. این 2 یا 3 میلی کاهش بدین معناست که این افراد از 10 درصد شانس کمتری برای ابتلا به مشکلات قلبی برخوردار هستند.

پزشکان در انگلستان و استرالیا معتقد هستند که این تحقیقات همچنان در آغاز راه است و بایستی مطالعات بسیار گسترده تری در این زمینه انجام شود تا واقعا مشخص شود که ارتباط بین مصرف چای و سلامت قلب در چیست. توضیحی که در حال حاضر برای این پدید موجود است این است که چای به تقویت رگ های خونی کمک می کند.

در حال حاضر متخصصین بر این باور هستند که کاهش مصرف نمک و روغن های مضر، کنار گذاشتن دخانیات و نوشیدنی های الکلی ، مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و همچین داشتن یک برنامه ورزشی مرتب بهترین راه های موجود برای تضمین سلامت قلب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha