سلامت نیوز: كارشناسان تغذیه هشدار دادند محدود كردن رژیم غذایی به مرغ و ماهی برای سلامتی خطرناك است و می‌تواند موجب بروز مشكلات بسیاری از جمله فقر آهن شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این كارشناسان می‌گویند رژیم غذایی منحصر به مرغ و ماهی و عاری از گوشت قرمز مانند هله هوله خوری، بدن را با كمبود شدید آهن مواجه می‌كند. به گفته پزشكان فقر آهن برای سلامت زنان بسیار خطرناك است و بازده تحصیلی كودكان را نیز به میزان چشمگیری كاهش می‌دهد.

به نوشته روزنامه دیلی اكسپرس، افزودن مواد غذایی و منابع غنی از آهن به رژیم غذایی شامل استیك، جگر و سبزی بولاغ اوتی می‌تواند این كمبود را در حد قابل قبولی جبران كند.

كریستین جسن از فعالان بهداشت و سلامتی در انگیس در این باره خاطرنشان كرد: افزایش فقر آهن در بین زنان در كشورهای توسعه یافته نظیر انگلیس امروزه به یك نگرانی واقعی تبدیل شده است. عوارض فقر آهن جدی و اثرگذار هستند و می‌توانند زندگی عادی افراد را مختل كنند. فقر آهن از عوامل تشدید كننده خستگی و عدم تمایل به كار و فعالیت است.

طبق مطالعه انجام شده از سوی مركز دولتی «یوگوو» در انگلیس تحت عنوان «مطالعه رژیم غذایی و تغذیه ملی» یك چهارم از زنان و دختران نوجوان انگلیسی با كمبود دریافت آهن از طریق تغذیه مواجه هستند كه به این ترتیب خطر جدی سلامتی آنها را تهدید می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha