شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 41425

مصرف مواد حاوی آنتی اكسیدان روند پیری پوست را كند می كند و همچنین مانع جدی در برابر آسیب های محیطی به پوست است.

سلامت نیوز: متخصص پوست و مو گفت: مصرف مواد حاوی آنتی اكسیدان روند پیری پوست را كند می كند و همچنین مانع جدی در برابر آسیب های محیطی به پوست است.

مسعود داوودی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یكی از مهم ترین دلایل پیری پوست، تخریب سلولی توسط رادیكال های آزاد است. در این وضعیت رادیكال های آزاد كه بسیار فعال است به ساختار سلولی بدن حمله می كنند و آنها را از بین می برند.

وی اضافه كرد: آنتی اكسیدان ها نه تنها در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر نقش دارند بلكه در حفظ سلامت پوست و كند شدن روند پیری در پوست نیز موثر هستند.

داوودی ادامه داد: مهم ترین مواد حاوی آنتی اكسیدان شامل ویتامین های A، C، E، بتاكاروتن، سلنیوم، روی، منیزیوم و تركیبات لیكوپن است.

داوودی اضافه كرد: آنتی اكسیدان ها در میوه هایی مانند انواع توت ها نظیر توت فرنگی، تمشك و شاتوت، آلبالو، انگور قرمز، سیب، مركبات سیب، هلو، هویج، گوجه فرنگی، اسفناج، كلم بروكلی و تربچه و همچنین تخم مرغ، چای، قهوه، شكلات و دارچین موجود است.

به گفته وی، میوه ها و سبزیجات، حاوی مواد بسیاری از آنتی اكسیدان ها هستند و بدن را علیه بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی، سرطان و بیماری های ناشی از تولید رادیكال های آزاد حفظ می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha