سلامت نیوز: نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: بیش از 15ارگان در مقوله ترافیک دخالت دارند که البته اغلب آنها می خواهند خود در راس امور قرار گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حسن بیادی با بیان این که از این بین بیشتر، ارگان های دولتی دنبال حوزه عمل گسترده تری بوده و سعی در تمرکزگرایی در تصمیم سازی ها دارند و این در حالی است که چاره ترافیک تهران مدیریت یکپارچه است، مدیریتی که در آن یک سیستم تصمیم گیری می کند گفت: این که فکر کنیم یک ارگان خاص بهتر از یک سیستم می تواند ترافیک را مدیریت کند، خطا کرده ایم و باید فارغ از هر نوع خودکامگی دنبال تحقق مدیریت یکپارچه حمل و نقل و ترافیک به عنوان دغدغه اصلی در حل مشکل ترافیک باشیم.

این عض شورای شهر تهران ادامه داد: ترافیک یک معضل چند بُعدی است و باید در تصمیم سازی ها تمامی پارامترهای مرتبط با آن به صورت توامان مورد توجه قرار گیرد و اگر بخواهیم تک بُعدی به آن نگاه کنیم، هیچ گاه موفق به حل این مشکل نخواهیم شد.

وی اضافه کرد: امروزه بحث حمل و نقل عمومی با آلودگی هوای تهران گره خورده و همه از مدیریت شهری انتظار دارند که این مشکل را حل کند، در حالی که این سازمان نه مدیریت تولید خودرو را بر عهده دارد و نه مسئولیت تولید سوخت را و حتی کوچک ترین هماهنگی نیز از سوی مسئولان دستگاه های متولی این امور با شهرداری تهران صورت نمی گیرد.

بیادی تصریح کرد: با توجه به کیفیت خودروها و مباحث مربوط به تعداد ورود خودروهای نو و خروج خودروهای فرسوده از شهر باید مدیریت شهری در تصمیم سازی های مربوط به تولید خودرو دخالت داشته باشد، در حالی که چنین نیست.

وی اضافه کرد: دست اندرکاران مربوطه که سوخت و خودروی بی کیفیت وارد شهر می کنند، هنگامی که بحث آلودگی هوا پیش می آید خود را کنار می کشند و طوری مظلوم نمایی می کنند که انگار آن ها هیچ گونه دخالتی در آلودگی هوا ندارند و تازه در چنین شرایطی از مدیریت شهری انتظار دارند آلودگی هوا را رفع کند.

نائب رییس شرای شهر تهران با تاکید بر این نکته که عمده ترین مشکل حمل و نقل و ترافیک در تهران عدم مدیریت یکپارچه است، گفت: راه حل مشکل ترافیک تحقق مدیریت یکپارچه حمل و نقل است و به این منظور باید تلاش ها و پیگیری های جدی تری صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha