سلامت نیوز: مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: آگاهی از تحولات جمعیتی از مسائل مهم دنیای کنونی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، علی‌اکبر محزون ،افزود: کشورها همواره به گردآوری و تولید آمارهای انسانی به منظور اطلاع از حجم و ساختار جمعیت توجه ویژه داشته و به ایجاد ساز و کار مناسب برای تجزیه و تحلیل وضعیت شاخص‌های کمّی و کیفی نیروی انسانی خود و اتخاذ رویکردها و تدابیر متناسب با آن می‌پردازند.

وی تاکید کرد: در همین راستا، سازمان ثبت‌احوال کشور نیز با ایجاد و بهره‌برداری از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور امکان پایش مستمر تحولات جمعیتی را فراهم آورده و با تولید انواع گزارش‌های آماری به صورت لحظه‌ای، امکان تجزیه و تحلیل نتایج سیاست‌های جمعیتی و استفاده از این تحلیل‌ها در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور را میسر نموده است.

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت اظهارکرد: با توجه به اهمیت بررسی شاخص‌های جمعیتی حاصل از ثبت رویدادهای حیاتی «ولادت» و «فوت» به عنوان مؤلفه‌هایی که به صورت مستقیم بر جمعیت و همچنین ساختار و کیفیت آن تاثیرگذار است، سازمان ثبت احوال کشور اقدام به تهیه و انتشار «گزارش تحلیلی ثبت رویدادهای ولادت و وفات در کشور با تأکید بر شاخص‌های جمعیتی ملی و بین‌المللی» کرده است.

محزون تصریح کرد: این گزارش‌ها شامل، مقایسه‌های بین‌المللی آمارهای ولادت و وفات، بررسی تحلیلی روند ثبت ولادت و وفات در کشور و جمع‌بندی و نتیجه‌گیری مطالب ارائه شده نموده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha