سلامت نیوز: مدیر بخش روانپزشکی سازمان پزشک قانونی کشور با بیان اینکه 25 درصد افراد جامعه درگیر بیماریهای روانی هستند اظهار داشت: در حال حاضر مرکزی برای درمان بیماران روانی مجرم وجود ندارد.

دکتر سید مهری صابری در گفت و گو با پانا در خصوص میزان ابتلای جامعه به بیماری های روانی اظهار داشت: با صنعتی شدن جوامع و بروز مشکلات جدید، می توان گفت که میزان اپیدمی مشکلات روانی در جامعه بالا رفته است.

وی ادامه داد: معمولا حدود 20 تا 25 درصد از افراد جوامع دچار بیماریهایی با ریشه روانی هستند و این آمار در ایران نیز با کمی بالا و پایین صدق می کند.

صابری با بیان اینکه این بیماریها حدت و شدت دارد و بروز ان در میان افراد متفاوت است افزود: پزشک قانونی تنها آمار افرادی را در دست دارد که با ریشه روانی مرتکب جرایم متفاوتی می شوند و مشکلاتی را برای دیگر افراد در جامعه ایجاد می کنند.

مدیر گروه بخش روانپزشکی پزشک قانونی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرکزی برای درمان بیماران روانی که مرتکب جرم می شود در جامعه وجود ندارد تصریح کرد: با همکاری قوه قضاییه ، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت باید مرکزی برای درمان این افراد در نظر گرفته شود تا جامعه از آسیب های بعدی آنان در امان باشد.

به گفته صابری این مرکز می تواند همچنین محلی برای تحقیقات بیشتر پزشکان و روانپزشکان در این زمینه باشد و راهکارهای اساسی در درمان اینگونه بیماران را ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha