سلامت نیوز: معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با بیان اینکه ورود معتادان به زندان ممنوع است و آنها باید به مراکز مخصوص بازپروری انتقال داده شوند گفت: تنها برای مواد مخدر بیش از 20 عنوان مجرمانه وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از فارس، علی شمس معاون سلامت و اصلاح و تربیت این ساتزمان، در بازدید از زندان‌های استان هرمزگان اظهار داشت: ورود معتادان به زندان‌ها ممنوع است و این افراد باید به مراکز مخصوص بازپروری انتقال داده شوند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: بیش از 250 برنامه برای کاهش آسیب‌رفتارهای پر خطر در زندان‌های کشور در حال اجراست.

شمس در حاشیه این بازدیدها گفت: سازمان زندان‌های کشور در راستای تاثیرگذاری مثبت و اصلاح و تربیت و کاهش آسیب رفتارهای پر خطر مددجویان 256 برنامه کارشناسی شده در زندان‌های سراسر کشور به انجام می‌رساند که عمده این برنامه‌ها فعالیت‌های فرهنگی است که در تمام زندان‌ها در حال اجرا و برگزاری است.
 
وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، حرفه‌آموزی و کلاس‌های نهضت سواد‌آموزی از مهمترین این برنامه‌هاست و در برخی از زندان‌ها امکان تحصیلات آموزش عالی نیز فراهم است که مددجویان می‌توانند در آن مشغول به تحصیل شوند.

در این دیدار که دانش صفت‌زاده مدیرکل زندان‌های هرمزگان نیز معاون اصلاح تربیت سازمان زندان‌ها را همراهی می‌کرد از زندانهای بندرعباس، میناب و رودان بازدید صورت گرفت و علی شمس پس از دیدار با مددجویان این زندان‌ها و بررسی مسائل و مشکلاتشان از کلیه قسمت‌ها از جمله بهداری، کلینیک مثلثی، دارالقران و کلاس‌های فنی وحرفه ای بازدید کرد.

شمس، زندان‌های استان را از حیث انجام فعالیتهای فرهنگی، تربیتی و اصلاحی مناسب و خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: اقدامات صورت گرفته در زمینه بهداشت و درمان، فنی و حرفه‌ای، آموزش و اشتغال زندانیان در این استان قابل تقدیر است.

وی در خصوص احداث اندرزگاه نسوان در برخی زندان‌ها گفت: در حالت کلی سیاست کشور بر این است که زندان زنان وجود نداشته باشد و با توجه به حجم کم زندانیان زن و این که قضات معمولا با جریمه و موارد جایگزین حبس با زنان مجرم برخورد می‌کنند نیازی به راه‌اندازی اندرزگاه ویژه نسوان احساس نمی‌شود و تعداد کمی از آنان نیز به زندان مراکز استان منتقل می‌شوند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان در مورد جلوگیری از ورود زندانیان معتاد به زندان‌ها گفت: ورود معتادان به زندان‌ها ممنوع است و باید به مراکز بازپروری منتقل شوند، ولی برای افرادی که با جرایمی نظیر سرقت، قتل و آدم‌ربایی و یا سایر جرایم به حبس محکوم می‌شوند اقداماتی جهت ترک اعتیاد آنان صورت می‌گیرد.

شمس در خصوص تفکیک زندانیان براساس نوع جرم و بزه در زندان‌ها ابراز داشت: به صورت کلی زندانیان تفکیک شده هستند و طبقه‌بندی زندانیان با جرایم مختلف صورت گرفته اما عناوین مجرمانه زیاد است و به طور قطع به تعداد عناوین جرم فضا برای نگهداری زندانیان وجود ندارد.

وی ادامه داد: تنها برای مواد مخدر بیش از 20 عنوان مجرمانه وجود دارد و سرقت و دیگر جرایم نیز به همین شکل است و طبقه‌بندی جرایم نیز متفاوت است، ولی امکانات موجود پاسخگو نیست، اما به صورت کلی زندانیان تفکیک شده هستند و زندانیان با جرایم مواد مخدر از جرایم عمومی تفکیک و جداسازی شده‌اند و جوانان نیز در بندهای ویژه‌ای نگهداری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha