محققان دانشکده پزشکی ییل در نیوهاون به تازگی اعلام کرده‌اند نوع خاصی از طب سوزنی می‌تواند به کم کردن درد‌های لگنی و کمر شما کمک کند.

سلامت نیوز: ‏ یک خبر خوب برای خانم‌های بارداری که کمر درد دارند در مجله زنان و زایمان آمریکا چاپ شده! دیگر لازم نیست زیاد درد بکشید.

محققان دانشکده پزشکی ییل در نیوهاون به تازگی اعلام کرده‌اند نوع خاصی از طب سوزنی می‌تواند به کم کردن درد‌های لگنی و کمر شما کمک کند. همانطور که می‌دانید خانم‌های باردار در دوران بارداری به علت شل شدن اتصالات استخوانی و فاصله گرفتن استخوان‌ها از همدیگر بخصوص در ناحیه لگن دچار درد‌های لگن و کمر می‌شوند و البته به علت اثرات سوء دارو‌ها در این دوران معمولا مجبورند درد را تحمل کنند و یا فقط از کمربند‌های طبی برای کم کردن کمر درد خود استفاده کنند.

اما محققان با استفاده از یک روش بدون دارو یعنی به کمک فشار سوزن‌هایی مخصوص که در ناحیه گوش فرو می‌کنند، توانسته‌اند پس از دو هفته درمان بین هفته 25 تا 38 بارداری درد این خانم‌ها را کم کنند. تنها عارضه این روش درد و حساس شدن گوش‌ها بوده است. و البته هزینه این روش هم کمی گران است.

بد نیست بدانید خانم‌های حامله با استراحت کافی، تقویت عضلات لگن با حرکات ورزشی کگل و همچنینی استفاده از کمربند طبی وکمپرس گرم و سردو در نهایت استامینوفن هم می‌توانند به تسکین درد خود کمک کنند. در ضمن خبرهای دیگری نشان داده که ازن هم می‌تواند کمر درد را تسکین بدهد.

متخصصان دانشگاه فرانكفورت در آلمان در نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریكای شمالی اعلام کرده‌اند نزدیك به دو سوم از بیمارانی كه اوزون به آنها تزریق شده بود، پس از این تزریق كمردرد آنها كه ناشی از مشكلات دیسك كمر بود، بهبود یافته است. بد نیست بدانید این بیماران با هیچ یك از روشهای دیگر معالجه نشده بودند وقرار بود تحت جراحی‌های بزرگی قرار بگیرند تا كمردرد آنها تسكین پیدا كند.‏

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha