سلامت نیوز: اگر پنجره‌های منزل یا محل کار شما دارای شیشه‌های مخصوص ضد اشعه هستند، تابش شدید نورخورشید شما را تهدید نخواهد كرد و پوست شما در امان خواهد بود اما در غیر این صورت لازم است برای به حداقل رساندن احتمال پیری پوست، خود را حتی در محیط های بسته در برابر اشعه UVA محافظت کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، برای این منظور توصیه می‌شود كه در صورت امکان در ساعت‌های اوج تابش نورخورشید از انواع پرده استفاده کنید. مبلمان را نیز طوری بچینید که تا حد امکان زیاد نزدیک پنجره‌ها نباشند یا حداقل دقت کنید که مقابل نور مستقیم خورشید چیده نشوند. بدون شك هر چه از پنجره فاصله بیشتری داشته باشید، شدت اشعه کمتر می‌شود. اگر پنجره‌های بزرگی دارید از قرار گرفتن در نزدیکی آنها تا حد امكان پرهیز كنید حتی اگر در شرایطی كه نور خورشید به طور مستقیم به اتاق نتابد.

به گزارش سایت تخصصی اسمارت اسكینكر، این اقدامات شما را تا حدود زیادی در برابر تشعشعات مضر خورشیدی محافظت می‌کنند. با این حال اگر حس می‌کنید نقاطی که بیشتر اوقات روز خود را در آنجا سپری می کنید، نور زیادی دریافت می‌کنند حتما باید اقدامات محافظتی بیشتری انجام دهید. این اقدامات

می‌توانند شامل استفاده از پرده‌های بیشتر و ضخیم‌تر، پوشیدن لباس مناسب‌تر و استفاده از ضد آفتاب باشند. از سوی دیگر اگر بیشتر وقت خود را در فضاهای باز سپری می‌كنید در هر صورت به ضد آفتابی خوب و قوی نیاز دارید اما در غیر این صورت استفاده از یک ضد آفتاب با SPF متوسط برای شما کافی است. بسیاری از مرطوب کننده‌های معروف نیز دارای خاصیت ضدآفتاب هستید.

درعین حال این روزها مردم زمان بیشتری از وقت خود را درون اتومبیل‌هایشان سپری می‌کنند و این امر آنها را بیشتر در برابر تشعشعات مضر خورشیدی قرار می‌دهد. در این شرایط نیز می‌توانید از روش‌هایی برای محافظت از پوست خود استفاده نمایید. در محل قرار گرفتن شیشه جلوی اکثر اتومبیل‌ها از شیشه چند لایه استفاده می‌شود كه محافظ خوبی در برابر اشعه UVB و مقدار زیادی ازاشعه UVA است. با این حال شیشه‌های بغل و شیشه پشت معمولا از شیشه چند لایه نیستند در این صورت تیره کردن شیشه، نفوذ اشعه را 15 تا 30 درصد کاهش می دهد که البته میزان قابل توجهی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha