سلامت نیوز: دبیر اجرایی کنفرانس اقتصاد دارو درمان از برگزاری این کنفرانس در 10 و 11 بهمن ماه سال جاری در سالن همایش امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و گفت: هدف کلی این کنفراس ترویج تفکر اقتصادی در تصمیم گیری های دارویی و درمانی برای افزایش اثر بخشی و کارآیی نظام سلامت و نیز ترویج تکنیک ها و رویکردهای علمی در تدبیر سیاست های نظام سلامت است.

دکتر جهان آرا ممی خانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: نخستین کنفرانس از سلسله کنفرانس های اقتصاد دارو و درمان تحت عنوان تجربیات کشوری در مطالعه اقتصادی دارو و درمان توسط انجمن علمی اقتصاد بهداشت ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله طی روزهای 10 و 11 بهمن سال جاری در سالن امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزارخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هدف کلی این کنفراس ترویج تفکر اقتصادی در تصمیم گیری های دارویی و درمانی برای افزایش اثر بخشی و کارآیی نظام سلامت و نیز ترویج تکنیک ها و رویکردهای علمی در تدبیر سیاست های نظام سلامت است ادامه داد: از دیگر اهداف این کنفرانس می توان به ترویج فلسفه و تکنیک های تفکر اقتصادی در تصمیم گیری های حوزه سلامت اشاره کرد.

دکتر ممی خانی اظهار کرد: روسا و معاونین دانشگاههای علوم پزشکی، دانشکده های داروسازی و روسا و مدیران بیمارستان ها، صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی ، مدیریت درمانهای سازمان تامین اجتماعی، سازمان بیمه خدمات درمانی، شرکتهای بیمه ای، سازمان غذا و دارو، اساتید و دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی به ویژه اقتصاد سلامت و اقتصاد دارو، مدیریت بهداشتی درمانی و سیاست گذاری از مخاطبین نخستین کنفرنس از سلسه کنفرانس های اقتصاد دارو درمان هستند.

وی افزود: در این کنفرانس از طرف کمیته راهبری آموزش و توانمند سازی وزارت بهداشت برای کارکنان زیر مجموعه وزارت بهداشت امتیاز آموزشی در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی این کنفرانس در پایان خاطر نشان کرد: قیمت گذاری، ارزیابی فناوری سلامت، بودجه و اولویت گذاری سلامت، ارزیابی اقتصادی در صنعت داروسازی از جمله محورهای این کنفرانس 2 روزه می باشد که مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha