شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 41528
سلامت نیوز: بعضی‌ها معتقدند که سلامت انسان آینه‌ای است از چیز‌هایی که می‌خورد. ما هم نمی‌خواهیم خلاف این ادعا را ثابت کنیم اما محققان دانشکده سلامت عمومی درکسل در فیلادلفیا متوجه شده‌اند که سلامت انسان به محلی که در آن زندگی می‌کند هم ربط دارد. منظور دقیقا همه چیز‌هایی است که در همسایگی تان قرار دارد. این امر بخصوص در مورد دیابت نوع 2 رابطه قویتری دارد.
به طوری که محققان در آرشیو مجله طب داخلی می‌گویند کسانی که در همسایگی مکانهای سالم زندگی می‌کنند، 38 درصد کمتر از بقیه به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند. متاسفانه کمتر از 10درصد خانواده‌ها چنین محیط سالمی دارند. منظور از مکانهای سالم چیز عجیب و غریبی نیست.

کافی است یک پارک یا فضای سر سبز برای پیاده روی، یک ورزشگاه، ویک مغازه سبزی و میوه فروشی در چند قدمی منزلتان داشته باشید تا بتوانید به راحتی از الگوی یک زندگی سالم پیروی کنید.

همانطور که می‌دانید تغذیه سالم و ورزش جلوی ابتلا به دیابت را می‌گیرند. خیلی از ما دوست داریم که روز‌ها نیم ساعتی پیاده روی و ورزش کنیم اما چون تا پارک و ورزشگاه فاصله زیادی داریم تنبلی می‌کنیم. این یافته نشان می‌دهد که تغییر محیط افراد چگونه می‌تواند بر سلامت آنها موثر باشد. پس بد نیست هنگام انتخاب منزل نزدیک بودن آن به فضای سبز، پارک و ورزشگاه را هم در نظر بگیرید.‏

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha